شناسهٔ خبر: 67531518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حاشیه‌های زیبای دور دوم انتخابات در جنوب آذربایجان غربی + فیلم

مهاباد- ایرنا - دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مناطق مختلف جنوب آذربایجان غربی با حاشیه‌های زیبای همچون ورود برخی رای‌دهند با سازهای محلی، انتقال صندوق رای به مناطق ییلاقی و حضور مادران به همراه فرزندان چند قلو همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اقشار مختلف مردم مهاباد و سایر شهرستان های جنوب آذربایجان غربی پرشورتر از دوره نخست در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند و این مشارکت برخی شعب با حاشیه های زیبایی نیز همراه بود که انتخابات این دوره را زیبا تر کرده بود.

هر چند بسیاری از رسانه های و خبرگزاری های مختلف سعی می کردند هر چه در توان دارند برای بازتاب و نمایش این حضور گسترده به کار گیرند اما در عین حال حاشیه های زیبا این انتخابات را نیز از یاد نبردند.

فضای مجازی و استفاده بسیاری از کاربران از شبکه های اجتماعی هنگام حضور در شعب اخذ رای و ایستاده در صف های طولانی را به نمایش گذاشته بودند که در نمونه خود بی‌نظیر بود و در مجموع روز خاطره انگیزی را برای شهروندان رقم زد.

یکی از هنرمندان بوکانی که به همراه خانواده خود به یکی از شعب اخذ را رفته بود با ساز محلی سورنا وارد شعبه شده بود و این حرکت هنری وی مورد استقبال حاضران و متصدیان و اعضای صندوف رای شده بود و فیلم آن را در فضای مجازی پخش کرده بودند.

در شهر میاندوآب نیز یکی از نوازندگان تار هنگام نواختن موسیقی و آواز خواندن وارد شعبه اخذ رای شده بود که در نوع خود بی‌نظیر و مورد استقبال قرار گرفت بود.

غروب امروز در شهر مهاباد هم در یکی از شعب اخذ رای به دلیل ازدحام جمعیت، صف طولانی و کوچک بودن سالن انتظار، شعبه سیاری در حیاط مدرسه و با نظارت مسوولن راه اندازی شد و افراد سالمند و افرادی که عجله داشتند در این شعبه رای خود را به صندوق می انداختند.

برخی از شهروندان نیز که امروز در مزارع خود مشغول کار بودند پس از بازگشت از محل کار به شعب اخذ رای رفته بودند و در این ماراتن سیاسی شرکت کردند و همین امر باعث شده بود که هنگام غروب در بسیاری از شعب اخذ رای در مهاباد ازدحام جمعیت بیشتر از طول روز باشد.

مادر جوانی به همراه ۲ دختر دوقلوی برای شرکت در این انتخابات به یکی از شعب اخذ رای در مهاباد، آمده بود گفت: برای شرکت در انتخابات و سرنوشت آینده فرزندانم به این شعبه اخذ رای آمدم.

وی اظهار کرد: تمام کسانی که به آینده فرزندانشان اهمیت می دهند باید بیایند و در این انتخابات شرکت کنند.

حاشیه‌های زیبای دور دوم انتخابات در جنوب آذربایجان غربی + فیلم

این مادر مهابادی اضافه کرد: ما در قبال آینده فرزندانمان مسوول هستیم و اگر به وظیفه خود در برابر کشورمان عمل نکنیم آنها ما را چگونه قضاوت می کنند.

جوان دیگری که در مهاباد سرباز بود و امروز برای شرکت در انتخابات آمده بود با زبان ترکی گفت: به عنوان یک جوان ایرانی آمده ام تا در این انتخابات شرکت کنم و در آینده کشورم سهیم باشم.

یکی از جوانان مهابادی نیز گفت: مردم کشورما امروز با حضور پرشور خود به دشمنان این پیام را دادند که مردم همیشه در صحنه هستند و برای همیشه هم‌پیمان با نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرامان های والای شهیدان انقلاب هستند.

به گزارش ایرنا، دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه گذشته، هشتم تیر برگزار شد و به دلیل کسب نشدن اکثریت مطلق آرا توسط هیچ کدام از نامزدهای حاضر در آن انتخابات شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف، این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در دور دوم نیز مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری با هم رقابت می کنند.

دور دوم انتخابات از ساعت هشت صبح روز،جمعه آغاز شده و روند شمارش آرا همچنان ادامه دارد.

نظر شما