شناسهٔ خبر: 60619657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای مازندران گرم می‌شود

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارشی، پیش‌بینی کرد که هوای این استان از فردا جمعه تا روز یکشنبه به‌تدریج گرم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران با اشاره به فعالیت این سامانه بارشی تا صبح فردا جمعه، نسبت به احتمال بروز سیلاب‌های محلی در طی این مدت هشدار داد و پیش‌بینی کرد که بارش باران تا آخرین روز هفته همچنان در مناطق مختلف این استان تداوم داشته باشد.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های سینوپتیک و هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بیشترین میزان بارش باران از صبح روز دوشنبه تا صبح امروز پنجشنبه ۱۵ تا ۱۸ خردادماه با ۶۲ میلی متر در رینه لاریجان آمل ثبت شده است و پس از آن نیز زیرآب سوادکوه و اندوار آمل با ۴۹، پل سفید با ۴۳ و تیلم سواکوه با ۳۹ میلی متر شاهد بیشترین میزان بارندگی بودند. کمترین میزان بارندگی نیز با ۳ میلی متر در ورزامحله محموآباد و سیاه بیشه و پس از آن نیز با پنج میلی متر در مرزن آباد چالوس، بلیران آمل و بندرامیرآباد ثبت شده است.

هواشناسی پیش‌بینی کرد با خروج تدریجی سامانه بارشی، دمای هوا در مازندران از فردا روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت و این وضعیت تا اواسط هفته آینده نیز تداوم خواهد داشت بگونه ای که دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۲ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز با چندین درجه افزایش درروز یکشنبه هفته آینده به ۲۹ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر افزایش می یابد.

دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه افزیش درر وز یکشنبه به ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد و در مناطق کوهستانی نیز دمای هوا از ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه افزایش در روز یکشنبه بین ۲۵ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، ابری، در ارتفاعات مه آلود و خنک، گاهی با بارندگی، رعد و برق و وزش باد و در روز جمعه را نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و از بعدازظهر بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران از روز شنبه هفته آینده تا روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما و در ساعات بعدازظهر و شب با رشد ابر در ارتفاعات، وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری و از شامگاه چهارشنبه ابری و با وزش باد و رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

وضعیت دریای خزر نیز طی ۲۴ سات آینده مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

نظر شما