شناسهٔ خبر: 60605350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای خنک؛ مهمان موقت مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید که با بارش باران، وزش باد و کاهش دما نیز همراه بود، پیش بینی کرد که هوای خنک تا پایان هفته جاری در این استان استقرار داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش چهارشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی پیش بینی کرد شرایط جوی این استان از چهارشنبه تا اواسط روز جمعه با رگبار باران، وزش باد و با احتمال وقوع رعد و برق همراه باشد.

طبق پیش بینی هواشناسی با ورود سامانه جدید، تا اواسط روز جمعه هوای مازندران با بارش باران همراه است و مقدار و شدت بارش باران در مناطق مرکزی و شرقی استان محسوس تر خواهد بود.

هواشناسی مازندران همچنین با صدور هشدار سطح نارنجی، پیش بینی کرد که در طی این مدت، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان آب و سیلاب موقتی دور از انتظار نخواهد بود و در محورهای کوهستانی نیز خطر ریزش سنگ محتمل است.

هوای خنک؛ مهمان موقت مازندران

طبق پیش بینی هواشناسی، با استقرار جریانات خنک شمالی، دمای هوای مازندران در مناطق مرکزی و شرقی در ۲۴ ساعت آینده بین ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و در مناطق غرب استان نیز میانگین دما چهارشنبه به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که در روز جمعه نیز تغییر محسوس نخواهد داشت.

دمای هوا در مناطق کوهستانی و ییلاقی مازندران نیز بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و در روز جمعه نیز دمای هوای این مناطق به ۱۹ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

هوای خنک؛ مهمان موقت مازندران

طبق پیش بینی هواشناسی، دمای هوا از روز شنبه هفته آینده دوباره روند افزایشی را در پیش خواهد بگونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی به ۳۰ تا ۳۱، در مناطق غربی به ۲۷ تا ۲۸ و در مناطق کوهستانی نیز به ۱۹ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر افزایش خواهد یافت.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در چهارشنبه و پنجشنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، گاهی با بارندگی، رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۱ و کلاردشت با ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز در گرم ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید که این میزان در مقایسه با روز گذشته چهار درجه کاهش را نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

هوای خنک؛ مهمان موقت مازندران

نظر شما