شناسهٔ خبر: 59271046 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عرضه غذای حلال در آستانه ماه رمضان در فرانسه خشم حزب افراطی این کشور را برانگیخت

یکی از رهبران حزب راست‌گرای افراطی فرانسه با اظهارات تندی نسبت به عرضه غذاهای حلال در فروشگاه‌های این کشور با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان مخالفت کرد که این اقدام واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «دامیان ریو» یکی از رهبران حزب راست‌گرای افراطی «بازپس‌گیری فرانسه» در اظهاراتی با عرضه غذاهای حلال چند روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان مخالفت کرد و آن را دلیلی بر تلاش برای اسلامی کردن فرانسه دانست. این اظهارات ضد اسلامی موجی از واکنش‌ها را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

 

ریو در صفحه توئیتر خود تصاویری از تعدادی از فروشگاه‌های فرانسوی را منتشر کرد که به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان به فروش قرآن، مواد غذایی حلال اقدام کردند.

 

این رهبر تندروی حزب بازپس‌گیری فرانسه نوشت: مواد غذایی حلال و ماه مبارک رمضان در همه جای سوپر مارکت‌های ماست . برای کسانی که معتقدند که اسلامی کردن یک خیال است.

 

ریو تلاش دارد که این پیام را غیرمستقیم برساند که فرانسه در مسیر ثابت اسلامی شدن حرکت می کند.

 

توئیت او با واکنش‌های متعددی روبه رو شد. «ناسی» خواننده مراکشی تبار مقیم فرانسه در توئیتی به طعنه پرسید که آیا سیاستمدار فرانسوی در طول جنش عید فصح یهودیان که در آوریل آینده برگزار می شود، درباره سکولاریسم و جدایی دین از دولت صحبت خواهد کرد؟

 

توئیت‌های دیگر نیز این اظهارات را «سیاست دوگانه ریو» نامیدند و انتقاد کردند، زیرا تنها در مورد اسلام صحبت می کند و فراموش کرده است که یهود نیز غذاهای حلال و یا کوشر در دین خود دارد.

 

برخی دیگر نیز نوشتند که این مسخره برانگیز است. زیرا بین آنچه اسلام سازی می نامد و سرمایه گذاری بازرگانان در ماه رمضان برای کسب سود سریع تفاوتی نمی گذارد.

 

این حزب راست‌گرای افراطی بارها مواضع تندی نسبت به اسلام و مسلمانان داشته است، به روی اریک زمور از اعضای این حزب در یک برنامه انتخاباتی در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته وعده داده بود که در صورت پیروزی پوشیدن همه لباس‌ها با نمادهای اسلامی از جمله حجاب و ساخت گلدسته و مسجد را ممنوع خواهد کرد.

پایان پیام/44

نظر شما