شناسهٔ خبر: 58862260 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با پیگیری دبیر خانه اجرایی مولدسازی وزارت آموزش و پرورش

تفکیک اطلاعات املاک مازاد آموزش و پرورش در سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت

اطلاعات املاک مازاد و پروژه‌های اولویت دار وزارت آموزش و پرورش برای تنویر افکارعمومی و برطرف شدن نگرانی خیران محترم مدرسه ساز با پیگیری دبیرخانه اجرایی مولدسازی وزارت آموزش و پرورش به تفکیک در سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت بارگذاری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، با پیگیر‌های انجام شده در این دبیرخانه برای تنویر افکار عمومی و برطرف شدن نگرانی خیران محترم مدرسه ساز، اطلاعات املاک مازاد و پروژه‌های اولویت دار وزارت آموزش و پرورش به تفکیک در سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت بارگذاری شده است.
در این اطلاعیه آمده است.... همان گونه که در اطلاعیه تکذیبیه قبلی آمده است بر اساس ماده ۶ آیین ­نامه اجرایی مولد سازی دارایی‌های مازاد وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق سازمان خصوصی ­سازی مسئولیت اجرای مصوبات هیئت عالی مولدسازی دارایی ­های دولت موضوع بند ۱ ماده ۱ مصوبه را بر عهده دارد و دستگاه ­ها صرفا معرفی کننده املاک می باشند بنابراین آموزش و پرورش همانند دیگر دستگاه ­ها درسومین جلسه هیئت عالی مولدسازی درتاریخ ۸ بهمن ۱۴۰۱؛ تعداد ۵۲۰ دارایی (اموال غیرمنقول) خود را برای راه اندازی ۱۶۴۹ پروژه نیمه تمام خود کهغالبا نیمه تمام خیری می‌باشند جهت تکمیل در ازای مولد سازی املاک ارائه شده معرفی نموده است و دبیرخانه سازمان خصوصی سازی وزارت اقتصاد نیز در راستای شفافیت، املاک مازاد و پروژه‌های نیاز به تکمیل را در اتاق شیشه‌ای مولدسازی املاک مازاد قرار داده است. نحوه اعمال سلیقه اولیه مدیران محترم سایت تخصصی مولدسازی درکنار هم قرار گرفتن دولیست (املاک مازاد + پروژه‌های نیاز به تکمیل) باعث ابهام و شائبه در ذهن برخی خیرین عزیز شده است و به نوعی مدارس خیرساز خود را در معرض مولد سازی فرض نموده اند، لذا با پیگیری‌های انجام شده و همراهی دبیرخانه مستقر در وزارت اقتصاد دو فایل از هم مجزا و در دو فضای مستقل قرار داده شده است.

در ادامه این اطلاعیه ضمن تاکید بر توجه به منزلت خیران محترم و تکریم و تجلیل از خدمات ارزشمندشان؛ افزود: اولویت این وزارت خانه در این مرحله، تکمیل و تسوبه نهایی پروژه‌های نیمه تمام بارگذاری شده در سایت مذکور که حجم قابل توجهی از آن‌ها به پروژه‌های خیرین اختصاص داده شده است، خواهد بود. ضمن قدردانی از اهتمام و دغدغه خیرین عزیز و طلب بخشش از دلخوری‌های احتمالی این یاران همواره همراه، مراتب جهت رفع تنویر افکار عمومی و شائبه ایجاد شده در نحوه بارگذاری سامانه مولدسازی که موجبات تشویش اذهان برخی مخاطبین به خصوص خیرین گرانقدر را فراهم نموده است، اعلام می‌گردد.

در پایان ضمن تشکر ذکر این نکته مهم است که آموزش و پرورش در راستای تحقق عدالت تربیتی مصمم است فضای آموزشی ایمن و استاندارد مورد نیاز دانش‌آموزان را با حمایت دولت و ساماندهی املاک مازاد خود تأمین نماید لذا انتظار آن است با همراهی و کمک همه دستگاه‌ها، رسانه‌های جمعی و مردم عزیز گام بزرگی در مسیر تحقق عدالت تربیتی مورد انتظار سند تحول برداریم.

نظر شما