شناسهٔ خبر: 67771200 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

اسکای‌لاین HMD: یک گوشی‌ هوشمند میان‌رده متمرکز بر قابلیت تعمیرپذیری

ایتنا - این نکته مثبتی است که HMD نه تنها امکان تعمیر توسط خود کاربر را فراهم آورده است، بلکه انجام آن را آسان هم کرده است.

صاحب‌خبر - شرکت HMD از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام Skyline رونمایی کرد. این گوشی دارای سی‌پی‌یوی میان‌رده اسنپدراگون 7s Gen2 است، و تا 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و 12 گیگابایت رم ارائه می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این گوشی به قابلیت شارژ بی‌سیم 15 واتی Qi2 مجهز شده و باتری 4600 میلی‌آمپرساعتی آن «تا 48 ساعت» دوام می‌آورد. صفحه‌نمایش 6.55 اینچی آن فول اچ‌دی پلاس با نرخ رفرش 144 هرتز و روشنایی تا 1000 نیت است. رنگ‌های قابل انتخاب آن صورتی (که در نگاه اول می‌تواند یادآور فیلم باربی باشد) یا مشکی هستند. گوشی‌های اسکای‌لاین از ماه اوت با قیمت 499 دلار در دسترس خواهند بود.
 
اما ویژگی متمایز اسکای‌لاین سهولت در تعمیر است. تمرکز پروژه‌های اخیر HMD بر این هدف بوده است، شرکتی که گوشی‌هایی را با نام تجاری نوکیا نیز تولید می‌کند. قاب پشتی این مدل گوشی قابل جدا شدن است و به کاربر یا فروشگاه طرف ثالث امکان می‌دهد صفحه‌نمایش شکسته، باتری فرسوده یا درگاه شارژ خم‌شده را تعویض کند. قطعات جایگزین در بازارهای منتخب iFixit موجود خواهند بود؛ آی‌فیکسیت گفته است اسکای‌لاین از نظر تعمیرپذیری در سطح گوشی Fairphone خواهد بود.
 
جنبش‌های دستیابی به حق تعمیر برای مصرف‌کنندگان در سال گذشته مورد توجه زیادی قرار گرفتند، که باعث شد تا حتی تولیدکنندگان محافظه‌کار نیز به سمت تغییر موضع سوق یابند. این نکته مثبتی است که HMD نه تنها امکان تعمیر توسط خود کاربر را فراهم آورده است، بلکه انجام آن را آسان هم کرده است.
 

اسکای‌لاین همچنین به برخی از قابلیت‌های قابل‌توجه عکاسی مجهز شده است. دوربین جلو 50 مگاپیکسلی آن قابلیت‌های فوکوس خودکار و ردیابی چشم را ارائه می‌دهد.

همچنین این گوشی مجهز به سخت‌افزار اشاره برای سلفی (selfie gesture) است که در پاسخ به یکی از چهار حرکت معمول دست، عکس می‌گیرد. دوربین عقب آن 108 مگاپیکسلی است، و دارای هر دو حالت پرتره و شب برای ثبت تصویر مناسب در هر لحظه است.
 
از آنجا که کاربران به طرز فزاینده‌ای تمایل پیدا می‌کنند که امکانی برای جدا شدن از سبک زندگی همیشه روشن (always-on) داشته باشند، اسکای‌لاین حالت Detox را ارائه خواهد کرد. این قابلیت برای کاربران این امکان را فراهم خواهد آورد تا مشخص کنند که می‌خواهند کدام اپ‌ها و مخاطبین در زمان استراحت برنامه‌ریزی‌شده‌شان مسدود شوند.

این قابلیت می‌تواند برای افرادی که بیشتر از آنچه که می‌خواهند در رسانه‌های اجتماعی یا بازی‌ها وقت می‌گذرانند، یا برای کسانی که نیاز جدی به ایجاد تعادل بین کار و زندگی‌شان دارند، مفید واقع شود.

نظر شما