شناسهٔ خبر: 57204635 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رفتار خشن پلیس علیه یک سیاهپوست، خشم عمومی را در آمریکا برانگیخت + فیلم

انتشار فیلمی که نشان می‌دهد یک متهم سیاه‌پوست توسط چند افسر پلیس ضرب و شتم می‌شود، سبب خشم آمریکایی‌ها شده است.

صاحب‌خبر -

فیلم امنیتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد گروهی از افسران پلیس در ایالت «جورجیا» آمریکا، یک مرد سیاهپوست ۴۱ ساله را در بازداشت کتک می‌زنند.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، این فیلم خشم جامعه را برانگیخته است. هری دنیلز، وکیل حقوق مدنی در این خصوص می‌گوید حادثه مذکور یک مورد دیگر از تخلفات اداره کلانتری در جورجیا است.

این فیلم که متعلق به تاریخ سوم سپتامبر است، از سه‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. در فیلم دیده می‌شود که «جارت هابز» اهل کارولینای شمالی، که ظاهرا به دلیل سرعت غیرمجاز و رانندگی با گواهینامه لغو شده دستگیر شده است توسط نیرو‌های پلیس ضرب و شتم می‌شود.

وکیل هابز و اعضای خانواده و جامعه خواستار دستگیری و محاکمه فوری افسران درگیر در این فیلم شده اند. مشاور او می‌گوید که مطلقا هیچ دلیل و توجیه قانونی برای چنین رفتاری وجود ندارد و آنچه در این ویدیو نشان داده می‌شود یک «عمل مجرمانه» است. گفته می‌شود هابز بلافاصله پس از این رخداد شکایت کرده، اما تحت مراقبت پزشکی قرار نگرفته و دو هفته در سلول انفرادی قرار گرفته است.

<div id="video-display-embed-code_16871141"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8286282/16871141?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما