شناسهٔ خبر: 67327948 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تایوان رزمایش شبیه‌سازی جنگ واقعی برگزار می‌کند

تهران- ایرنا- با وجود تاکید دولت جدید تایوان به ریاست «ویلیام لای چینگ- ته» به بهبود روابط با چین، تایپه رزمایش سالانه خود را به صورت شبیه‌سازی جنگ واقعی برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این رزمایش سالانه تحت عنوان «هان کوانگ» (Han Kuang) از ۲۲ تا ۲۶ ژوئیه (یکم تا پنجم مرداد) به مدت پنج روز برگزار می شود؛ با این تفاوت که این بار تمرین‌ها به یک جنگ واقعی نزدیک هستند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد نوشت که رزمایش امسال تایوان بسیار نزدیک به یک جنگ واقعی است و دیگر نه فقط یک نمایش برای کسب امتیاز، بلکه با توجه به افزایش سریع «تهدید دشمن» هدفش شبیه سازی جنگ واقعی است.

یک مقام ارشد دفاعی تایوان که خواست نامش فاش نشود، گفت که نیاز فوری به بازنگری در نحوه برگزاری رزمایش‌ها وجود دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال‌های اخیر تهدید دشمن به سرعت تغییر کرده است. برنامه رزمی دفاعی ما نیز باید به طور مستمر به صورت متوالی بازنگری شود و ضرورت آموزش رزمی جامع، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی ابراز عقیده کرد: عناصری که بیشتر جنبه نمایشی داشتند، مانند رزمایش تمرینی، لغو شدند، در حالی که امسال تمرینات شبانه برگزار می‌شود و بر خلاف بقیه مواقع، پایتخت را نیز شامل خواهد شد.

این مقام افزود: ممکن است چیزهایی اشتباه پیش برود مانند خرابی خودرو، و این خوب است. اینها مشکلاتی است که ممکن است در نبرد واقعی با آنها مواجه شویم.

چین تا کنون در مورد این گزارش اظهارنظر نکرده اما پیشتر گفته بود که فکر کردن به اینکه تایوان می‌تواند از سلاح برای جلوگیری از «اتحاد مجدد» استفاده کند، بیهوده است.

وزارت دفاع تایوان در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) اعلام کرد که تمرین نیروهای نظامی باید سناریویی را شبیه‌سازی کنند که در آن چین به طور ناگهانی یکی از رزمایش‌های معمول خود را در اطراف جزیره به حمله تبدیل می‌کند.

این مقام گفت: تنها با راستی‌آزمایی لحظه‌ای و روی زمین می‌توانیم به شکل واقعی توانایی‌ها و محدودیت‌های نیروهایمان را درک کنیم.

چین مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن لای چینگ-ته در ماه گذشته، ۲ روز رزمایش در اطراف جزیره تایوان برگزار و اعلام کرد که این موضوع در واکنش به سخنرانی مراسم تحلیف رئیس جدید جزیره است که پکن آن را مملو از محتوای جدایی طلبانه دانست.

اما چین همچنین از جنگ منطقه خاکستری علیه تایوان استفاده می‌کند و تاکتیک‌های نامنظمی را به کار می‌گیرد تا دشمن را از طریق آماده‌باش نگه‌داشتن مستمر آن بدون توسل به جنگ، خسته کند. این اقدام‌ها شامل ارسال بالون بر فراز جزیره و ماموریت‌های تقریبا روزانه نیروی هوایی در آسمان نزدیک تایوان است.

نظر شما