شناسهٔ خبر: 67328010 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تشدید عملیات ارتش یمن؛ ناو آمریکایی از منطقه خارج شد

نیروی دریایی ارتش آمریکا در میانه تشدید عملیات ارتش یمن در منطقه دستور بازگشت ناو هواپیمابر آیزنهاور را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، در بیانیه اخیر خود گفت که نیرو‌های ارتش این کشور ناو آمریکایی آیزنهاور را هدف قرار داده‌اند.

عملیات اخیر با استفاده از چند فروند موشک بالستیک و کروز انجام شده است.

این چندمین بار در ماه‌های اخیر است که ناو‌های انگلیس و آمریکا هدف عملیات موشکی و پهپادی نیرو‌های یمنی قرار می‌گیرند.

گروه ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا که در ماه‌های اخیر در منطقه حضور داشته، پس از ماه‌ها حضور در منطقه به ادعای محافظت از خطوط کشتی‌رانی در برابر عملیات ارتش یمن، سرانجام به خانه بازگشت.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، در بیانیه‌ای مدعی شد: خروج این ناو به دنبال بیش از ۷ ماه استقرار در حمایت از تلاش‌های بازدارندگی منطقه‌ای و حفاظت از نیرو‌های آمریکاست.

قرار است گروه ضربتی حامل ناو یو‌اس‌اس روزولت که در منطقه هند و اقیانوس آرام فعالیت می‌کند، به‌زودی برای جایگزینی این ناو راهی منطقه خواهد شد.

گروه ضربتی آیزنهاور که متشکل از ناو هواپیمابر و چندین کشتی جنگی دیگر است، ابتدا در ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۲) در شرق مدیترانه مستقر شد، اما به سرعت به خاورمیانه هدایت شد.

ارتش آمریکا مدعی است که این ناو بخشی از «ترکیب حملات مشترک در کنار ارتش انگلیس و حملات پیشگیرانه» بوده است.

تغییر در دارایی‌های دریایی آمریکا در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد پایداری طولانی‌مدت عملیات نیرو‌های ارتش یمن صورت می‌گیرد.

 اطلاعات آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که تهدید عملیات ارتش یمن احتمالا برای مدتی فعال باقی خواهد ماند؛ لوید آستین، وزیر دفاع، آمریکا، پیش از این دو بار استقرار گروه ضربت آیزنهاور را تمدید کرده بود.

ارتش آمریکا می‌گوید که آیزنهاور در طول مدت حضور خود در دریای سرخ، بیش از ۵۰۰ مهمات به ارزش یک میلیارد دلار را شلیک کرد و بیش از ۵۵ هزار مایل را طی کرد و هواپیما‌های آن نیز بیش از ۳۰ هزار ساعت پرواز کرده‌اند.

با وجود استقرار این ناو آمریکایی، ارتش یمن همچنان به عملیات خود علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بنادر اراضی اشغالی است، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما