شناسهٔ خبر: 67323773 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش انصارالله یمن به اعزام ناوهواپیمابر «روزولت» به خاورمیانه

تهران- ایرنا- جنبش انصارالله یمن از زبان یکی از اعضای دفتر سیاسی خود به عزیمت ناوهواپیمابر «روزولت» به خاورمیانه واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «محمد علی الحوثی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به تحرکات جدید آمریکا مبنی بر اعزام ناو هواپیمابر روزولت به خاورمیانه و خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» از منطقه واکنش نشان داد.

وی اعلام کرد: ما به نظامیان مستقر در ناو هواپیمابر روزولت آمریکا می‌گوییم که روند اوضاع را از همتایان خود در ناو هواپیمابر آیزنهاور جویا شوند و متوجه اوضاع شوند و درس بگیرند.

اعلام خروج ناوهواپیمابر آیزنهاور از منطقه از سوی آمریکا ساعاتی پس از آن اعلام شد که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یگان موشکی یمن با چندین فروند موشک بالستیک و بالدار این ناو را هدف قرار داده اند.

از سوی دیگر، «حزام الاسد» دیگر عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از تداوم حملات نیروهای مسلح یمن در راستای حمایت از غزه خبر داد.

وی افزود: حملات علیه اهداف آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی ادامه خواهد داشت و این در راستای حق محفوظ برای یمن و حمایت از ساکنان غزه است.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع آمریکا شنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس روزولت که جایگزین ناهو هواپیمابر آیزنهاور شده است، هفته آینده به منطقه خاورمیانه می‌رسد.

تارنمای «موسسه نیروی دریایی آمریکا» بامداد شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، نوشته بود که ناو آیزنهاور و ناوشکن اسکورت آن به دریای مدیترانه منتقل خواهند شد اما تحت نظارت ناوگان پنجم آمریکا خواهند ماند.

این مقام افزود که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا تصمیم گرفته است که ماموریت ناو آیزنهاور را در دریای سرخ تمدید نکند. این ناو بیش از هشت ماه است که در دریای سرخ حضور دارد.

ناو آیزنهاور ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ به دریای سرخ اعزام شد و در آنجا در حمله نیروهای آمریکایی به یمن نقش داشت. آخرین باری که یک ناو هواپیمابر آمریکا از اقیانوس آرام راهی خاورمیانه شد در سال ۲۰۲۱ بود یعنی زمانی که آمریکا نیروهای خود را از افغانستان خارج کرد.در آن هنگام، آمریکا ناو «یو.اس.اس رونالد ریگان» را که در ژاپن بود به شمال دریای عرب فرستاد تا برای خروج نیروهای خود از افغانستان پوشش هوایی ایجاد کند.

این درحالی است که روز گذشته یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: یگان موشکی یمن با چندین موشک بالستیک و بالدار ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا را هدف قرار داد.

نظر شما