شناسهٔ خبر: 67316827 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

حمله ارتش یمن به یک ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای سرخ

مهر : سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله ارتش این کشور به ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» در شمال دریای سرخ خبر داد.

صاحب‌خبر -

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از عملیات‌های جدید ارتش این کشور در راستای حمایت از ملت فلسطین خبر داد.

خبر مرتبط
حمله جدید آمریکا و انگلیس به مناطقی از یمن

منابع یمنی از حملات جدید آمریکا و انگلیس به استان الحدیده خبر دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: ۲ عملیات نظامی را به اجرا درآوردیم و یک کشتی و یک ناو هواپیمابر آمریکایی را در دریای عرب و شمال دریای سرخ هدف قرار دادیم.

سریع افزود: نیروی دریایی یک عملیات منحصر به فرد را به اجرا درآورد و کشتی «Transworld navigator» را در دریای عرب با چندین فروند موشک بالستیک هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: هدف قراردادن این کشتی به دلیل نقض قانون ممنوعیت ورود به بنادر فلسطینی اشغالی از سوی شرکت مالک آن صورت گرفت.

خبر مرتبط
وقوع حادثه امنیتی در شرق عدن یمن + جزئیات

سازمان تجارت دریایی انگلیس بامداد شنبه اعلام کرد گزارشی از وقوع حادثه امنیتی در ۱۲۶ مایل دریایی در شرق استان عدن یمن دریافت کرده است.

سریع ادامه داد: نیروی موشکی نیز ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» را در شمال دریای سرخ با چندین موشک بالستیک و کروز هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: این ۲ عملیات نظامی با عنایت خدا تلفاتی مستقیم را در پی داشت. ما به لطف خدا به عملیات‌های نظامی خود در پشتیبانی و یاری ملت فلسطین تا توقف تجاوز به نوار غزه و رفع محاصره از آن ادامه خواهیم داد.

سریع افزود: ما در هدف قراردادن کشتی‌های جنگی بیگانه متخاصم در دریاهای سرخ و عرب در پاسخ به حمله به کشورمان تردید به خود راه نخواهیم داد.

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف متجاوز آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما