شناسهٔ خبر: 67328028 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

روسیه زمان استفاده از تسلیحات اتمی را عوض می کند؟ | هشدار مقام روس نسبت به تغییر دکترین هسته‌ای مسکو

«آندری کارتاپولوف» رئیس کمیته دفاعی مجلس سفلی روسیه هشدار داد که در صورت افزایش تهدیدات علیه کشورش، مسکو ممکن است با تغییر در دکترین هسته‌ای خود، زمان استفاده از تسلیحات اتمی را عوض کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین از خبرگزاری رویترز، اظهارات امروز یکشنبه این ژنرال پیشین روس، پس از هشدارهای اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور مبنی بر احتمال تغییر دکترین هسته‌ای مسکو مطرح می شود.

خبرگزاری ریانووستی روسیه در نقل قولی از کارتاپولوف نوشت: «اگر شاهد افزایش چالش‌ها و تهدیدها باشیم، بدان معناست که با در نظر گرفتن زمان استفاده از تسلیحات هسته‌ای و تصمیم برای استفاده از آنها، می‌توانیم چیزی را در (دکترین) خود تغییر دهیم». وی سپس اضافه کرد: «اما اکنون برای صحبت در مورد جزئیات خیلی زود است».

بر اساس دکترین هسته‌ای ۲۰۲۰ روسیه، رئیس‌جمهوری این کشور زمان استفاده از تسلیحات اتمی را بررسی می‌کند و این زمان به طور کلی در واکنش به حمله هسته‌ای یا سایر تسلیحات کشتار جمعی، یا متعارف که موجودیت کشور را در معرض تهدید قرار دهدف تعیین می شود.

پوتین همچنین در اظهارات اخیرش اعلام کرد که روسیه می‌تواند در صورت لزوم یک سلاح اتمی را آزمایش کند، هرچند وی تاکید کرد که در حال حاضر نیازی به انجام این کار نمی‌بیند.

تشدید لفاظی‌ها در مورد استفاده از تسلیحات اتمی در حالی صورت می‌گیرد که دیپلمات‌های روس و آمریکایی می گویند جنگ در اوکراین در خطرناک ترین مرحله قرار گرفته است.



نظر شما