شناسهٔ خبر: 55636903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پی گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ؛

برای انتقال آب شرب به شهرکرد ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۱۵ حلقه چاه برای جبران بخشی از کمبود آب شرب در شهرکرد به کار گرفته شده که برای اتصال این چاه‌ها به شبکه توزیع ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

احمدرضا محمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی در محلات شهرکرد توزیع شده و ۷۰ تانکر روزی بین پنج تا ۱۰ سرویس در نقاط مختلف شهر آبرسانی سیار می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنوز کدورت چشمه کوهرنگ برطرف نشده است، رفع مشکل کمبود آب شرب در شهرکرد و سایر شهرها و روستاهای در مسیر خط انتقال آب کوهرنگ را نامشخص اعلام کرد و گفت: تمام توان و تجهیزات استان و وزارت نیرو به کار گرفته شده تا بتوان نیاز آب شرب این مناطق را تامین کرد اما همچنان با کسری آب روبرو هستیم و تا زمانی که طرح‌های پدافندی اجرا و کدورت چشمه برطرف شود مشکل کمبود آب به طور کامل برطرف نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نصب پکیج کاهش گل‌آلودگی، کنترل لحظه به لحظه گل‌آلودی آب چشمه، تعبیه علمک برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، اتصال خطوط آبرسانی موقت، استقرار تانکرهای سیار آبرسانی در سطح شهر، کنترل کیفیت آب، آبرسانی شبانه، افزایش منابع آبی، ایجاد حوضچه ته‌نشینی، فعال‌سازی ایستگاه تعادلی و افزایش ظرفیت برداشت آب از تصفیه‌خانه سامان بخشی از فعالیت‌ها و اقداماتی است که طی روزهای اخیر برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است.

محمدی از زون‌بندی محلات شهرکرد خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه، آب در همه محلات و مناطق شهر عادلانه توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود که در برخی نقاط شهر که آب از فشار بهتری برخوردار است شهروندان تنها برای مصارف ضروری آب مصرف کنند تا بتوان آب را در دیگر نقاط شهر نیز توزیع کرد.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

نظر شما