شناسهٔ خبر: 55623876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در پی بحران بی آبی در شهرکرد؛

دلجویی نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری از مردم صبور و نجیب شهرکرد+فیلم

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری از مردم صبور و نجیب شهرکرد و مناطقی که دچار بحران آب شده اند قدردانی و دلجویی کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، به همراه استاندار چهارمحال و بختیاری، با سفر به شهرستان کوهرنگ از سرچشمه آب شرب شهرکرد بازدید و از نزدیک مشکل آب شرب شهرکرد و دیگر شهر‌های در مسیر کوهرنگ به مرکز استان را بررسی کرد.

وی گفت: من جا دارد که از مردم تشکر کنم؛ واقعا مردم نجیب، صبور و خوب این مناطق مشکل چندین روزه بی آبی را تحمل کرده اند و با توجه به نیاز‌های آبی زندگی ها، با دبه‌ها و مشکل فراوان نیاز خود را به سختی و صبوری تا کنون گذرانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: مردم از خود صبوری و نجابت نشان دادند و نه تنها گلایه نکردند بلکه از مسئولان تقدیر کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: گروه‌هایی از استان‌های دیگر به چهارمحال و بختیاری اعزام و تمام نیرو‌ها برای رفع این مشکل بسیج شده اند و باید تلاش کنند در کمترین زمان ممکن مشکل آب شرب مردم را برطرف کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری هم گفت: با تشکیل ستاد‌های مدیریت بحران آب، مرحله به مرحله پیگیر عملیات آبرسانی هرچه سریعتر به مرکز استان هستیم.

غلامعلی حیدری افزود: با حضور وزر نیرو و معاون وزیر به همراه تیم‌های عملیاتی این مشکل در دست بررسی است.

وی با اشاره به این که گل الود شدن چشمه کوهرنگ در طول تاریخ پدیده‌ای کم نظیر بوده است گفت: با این اتفاق بخش عمده‌ای از اب شرب مردم از مدار خارج شده که خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده تمامی دستگاه‌های اجرایی موثر برای کمک به ابرسانی مردم حضور پیدا کردند.

امروز برای هفتمین روز متوالی، همچنان کدورت چشمه کوهرنگ همچنان بالا ، بدون استفاده است.

بیشتر بخوانید

به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

 کدورت این چشمه با فراز و نشیب بسیاری همراه است و هم اکنون بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ واحد نوسان دارد.

آقای ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکرد، با اشاره به قطعی آب در دو روز آینده گفت: هم اکنون آبرسانی سیار با تانکر و توزیع بسته‌های آب معدنی ادامه دارد.

به گفته وی، با تلاش شبانه روزی طرح پدافندی انتقال آب از زاینده رود به شهرکرد ادامه دارد؛ همچنان تلاش تیم‌های مختلفی که از استان چهارمحال و بختیاری و استان‌های همجوار برای حل مساله آب شرب شهر شهرکرد به این شهر اعزام شده اند تا رفع کامل مشکل ادامه دارد.

فرماندار شهرستان شهرکرد از مردم خواست در مصرفه آب صرفه جویی کنند تا همه شهروندان از حداقل آب برخوردار باشند.

 

<div id="video-display-embed-code_16477143"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8213221/16477143?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما