شناسهٔ خبر: 55614170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد ظرف ۲ روز آینده مشکل آب شرب شهرکرد برطرف شود

شهرکرد- ایرنا- وزیر نیرو از اجرای چهار سامانه برای جایگزین کردن آب چشمه کوهرنگ خبر داد و گفت: با اجرای هر چهار سامانه پیش‌بینی می‌شود طی ۲ روز آینده شرایط به وضعیت به نسبت خوبی تغییر کند و مشکل آب شرب شهرکرد برطرف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر محرابیان روز یکشنبه در سفر به  چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران افزود: سیلاب در ۲۰ استان کشور خسارت‌های جدی به زیرساخت‌های آب و برق وارد کرد و یکی از استان‌هایی که در این رابطه آسیب‌دیده چهارمحال و بختیاری است که با کمک دولت و اقدامات انجام شده خسارت‌ها جبران می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در پی وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری شکل گرفت، گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ بود که کیفیت این آب را از حد استاندارد خارج کرد و سبب شد تا از مدار خارج شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه میزان کدورت چشمه کوهرنگ در نوسان است، تصریح کرد: روز گذشته کدورت آب نسبت به روزهای ابتدایی بهتر شد اما امروز کدورت قدری بالاتر رفته از همین رو نمی‌توان در حال حاضر چشمه را وارد مدار کرد و در پی جایگزین کردن منابع دیگر برای کسری آب شرب شهرکرد هستیم.

محرابیان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد نیاز آب شرب شهرکرد از چشمه کوهرنگ تامین می‌شود، اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با به کارگیری سامانه‌های اضطراری بخشی از نیاز آبی را جبران کنیم و در همین راستا چهار سامانه پیش‌بینی شده که ۲ سامانه امروز وارد مدار شد و بخشی از آب چشمه را جبران کرد و ۲ سامانه دیگر طی ساعات و روزهای آینده وارد مدار می‌شود که امید می‌رود با اجرای آن کسری آب به طور کامل جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام امکانات و تجهیزات وزارت نیرو و بسیاری از استان‌های کشور به کار گرفته شده تا کسری آب شهرکرد جبران شود که بدنبال آن شرایط آب شرب شهرکرد بهتر شده اما رضایتبخش نیست و هنوز در برخی از نقاط شهر با کمبود جدی آب روبرو هستیم و در ساختمان‌ها آب به طبقا دوم به بالا نمی‌رسد.

وزیر نیرو با قدردانی از صبوری مردم این استان توصیه کرد تا مردم در مناطقی که آب وصل است در مصرف آن صرفه‌جویی کنند تا حجم آب در مخازن افزایش پیدا کند و آب به همه نقاط شهر برسد.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو روز یکشنبه برای بررسی مشکل آب شرب شهرکرد وارد استان چهارمحال و بختیاری و روند فعالیت در تصفیه‌خانه خُلک و وضعیت چشمه کوهرنگ را از نزدیک بررسی کرد.

به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

نصب تجهیزات رفع کدروت، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل انجام شده است.

نظر شما