شناسهٔ خبر: 55439722 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ظرفیت تزریق روزانه ۱۰۰ هزار واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شده است

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرفیت تزریق روزانه ۱۰۰ هزار واکسن کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی ایجاد شده است، اما استقبال مردم از دز‌های یادآور چندان مطلوب نیست.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد حسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون بیش از هزار و ۳۰۰ واحد و مرکز واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش دانشگاه فعال و آماده خدمت رسانی به گروه‌های هدف است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی یکی از مهمترین راهبرد‌های مدیریت بیماری کووید - ۱۹، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون به خصوص در افرادی است که ۶ ماه از دریافت آخرین دز واکسن آن‌ها گذشته است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه حدود هزار و ۲۰۰ بیمار سرپایی به مراکز منتخب کرونا در زیر مجموغه دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند که براساس پیش بینی‌ها آمار میزان ابتلا بسیار بیشتر از این تعداد است و متاسفانه اکثر بیماران خود درمانی می‌کنند.

درخشان افزود:از میان تست‌های ارجاعی به آزمایشگاه مرجع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۵ تا ۶۰ درصد موارد مثبت گزارش می‌شود افزود: با توجه به سرعت سرایت این سویه، تعداد بیماران احتمالی بسیار بیشتر است.

وی با تاکید بر این که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در آیین‌های مذهبی ایام سوگواری سید الشهدا (ع) و استفاده مستمر از ماسک می‌تواند از شیوع این بیماری در خلال مناسبت‌های مذهبی جلوگیری کند ادامه داد: برگزاری مراسم عزا باید در فضای باز و در مدت زمان محدود انجام شود تا در کنار سایر موارد به کنترل بیماری در سطح جامعه یاری رساند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب در وضعیت ثبات کاذبی قرار دارد، زیرا اکثر بیماران تا زمانی که رو به وخامت نروند برای دریافت خدمات درمانی به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

نظر شما