شناسهٔ خبر: 55438211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظرفیت تزریق روزانه ۱۰۰ هزار واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شده است

مشهد- ایرنا- مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرفیت تزریق روزانه ۱۰۰ هزار واکسن کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی ایجاد شده است اما استقبال مردم از دزهای یادآور چندان مطلوب نیست و روزانه فقط پنج تا ۶ هزار واکسن کرونا تزریق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد حسن درخشان افزود:هم اکنون بیش از هزار و ۳۰۰ واحد و مرکز واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش دانشگاه فعال و آماده خدمت رسانی به گروههای هدف است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی یکی از مهمترین راهبردهای مدیریت بیماری کووید - ۱۹، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون به خصوص در افرادی است که ۶ ماه از دریافت آخرین دز واکسن آنها گذشته است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه حدود هزار و ۲۰۰ بیمار سرپایی به مراکز منتخب کرونا در زیر مجموغه دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می کنند که براساس پیش بینی ها آمار میزان ابتلا بسیار بیشتر از این تعداد است و متاسفانه اکثر بیماران خود درمانی می کنند.

درخشان افزود:از میان تست‌های ارجاعی به آزمایشگاه مرجع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۵ تا ۶۰ درصد موارد مثبت گزارش می‌شود افزود: با توجه به سرعت سرایت این سویه، تعداد بیماران احتمالی بسیار بیشتر است.

وی با تاکید بر این که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در آیینهای مذهبی ایام سوگواری سید الشهدا(ع) و استفاده مستمر از ماسک می تواند از شیوع این بیماری در خلال مناسبتهای مذهبی جلوگیری کند ادامه داد: برگزاری مراسم عزا باید در فضای باز و در مدت زمان محدود انجام شود تا در کنار سایر موارد به کنترل بیماری در سطح جامعه یاری رساند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب در وضعیت ثبات کاذبی قرار دارد زیرا اکثر بیماران تا زمانی که رو به وخامت نروند برای دریافت خدمات درمانی به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۷۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۲ هزار و ۱۳۴ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۸۴ هزار و ۶۵۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

هزار و ۳۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۸۱۸ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۰۱ دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۴۶ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۳۶۵ دُز رسیده است.

هم اکنون ۱۲۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۰ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

نظر شما