شناسهٔ خبر: 54311442 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجهیز ۶۵۰ واحد نانوایی دراستان قزوین به دستگاه کارتخوان هوشمند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای خرداد تاکنون ۶۵۰ واحد نانوایی به دستگاه کارتخوان مجهز شده است.

صاحب‌خبر -

رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: هزار و ۶۱۴ واحد نانوایی در استان مشمول طرح هوشمندسازی یارانه است که از ابتدای خرداد تاکنون ۶۵۰ واحد به دستگاه کارتخوان مجهز شده‌اند.

در استان قزوین هزار و ۷۳۴ واحد نانوایی داریم که ۱۲۲ واحد آن آزادپز هستند و مشمول طرح نخواهند بود.

با کمک این دستگاه‌های کارتخوان می‌توان شاخص‌های متعددی را کنترل کرد که مهم‌ترین آن ساعت شروع به کار و تعطیلی واحد نانوایی است.

شهروندان همواره از تاخیر در ساعت شروع به کار برخی نانوایی‌ها و تعطیلی غیرمجاز و یا زودهنگام این واحد‌ها گله‌مند بودند که با دستگاه‌های کارتخوان می‌توان این موضوع را کنترل کرد.

هر واحد نانوایی حق دارد در طول هفته یک روز را تعطیل کند ما با استفاده از این دستگاه می‌توانیم متوجه شویم یک نانوا در ماه چند روز را تعطیل کرده است.

سهمیه آرد هر نانوایی دارای یک وزنی است که به صورت فرمولی می‌توان تعداد پخت آن نانوایی را برآورد کرد؛ بنابراین با کمک استخراج اطلاعات از این دستگاه‌ها میزان فروش نان قابل بررسی است.

کاهش ضایعات نان، افزایش کیفیت، حذف گران فروشی، و همچنین بهبود خدمات به شهروندان از عمده مزایای اجرای طرح هوشمندسازی یارانه در واحد‌های نانوایی است.

تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین این است که تمامی واحد‌های نانوایی استان تا پایان ماه جاری به دستگاه کارتخوان مجهز شوند.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند به اجرای بهتر این طرح کمک کند، اطلاع رسانی و آموزش استفاده از این دستگاه بوده که لازم است رسانه‌ها و صدا وسیما در این همراهی کنند.

نظر شما