شناسهٔ خبر: 54028680 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف ۸ تن کالای احتکار شده در استان قزوین

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین از کشف ۸ تن ماکارونی و روغن احتکار شده خبر داد .

صاحب‌خبر -

 علیرضا حسن پور گفت : در بازرسی‌های صورت گرفته از  یک انبار در توابع شهرستان تاکستان به میزان ۴ تن روغن و حدود ۴ تن ماکارونی احتکار شده به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف شد که ضمن تشکیل پرونده تخلف، تمام کالا‌های مورد گزارش نیز به قیمت قبل توزیع شد.

وی گفت : نانوا‌هایی هم که از این پس اقدام به تعطیلی خودسرانه کنند نیز به قطع سهمیه، تعطیل موقت واحد و نصب پلاکارد محکوم خواهند شد.

 طرح اصلاح یارنه‌ها با هدف کوتاه کردن دست رانت‌خواران و سودجویان از بازار نیز طراحی شده و شهروندان استان به صحبت‌های فضای مجازی که مردم را تحریک به خرید‌های هجومی و احتکار خانگی می‌کنند، توجه نکنند چرا که به همت مدیریت عالی استان و برنامه ریزی مسوولان ذیربط هیچ کمبودی در حوزه کالا‌های اساسی و تامین مایحتاج مردم وجود ندارد.

سرپرست تعزیرات حکومتی قزوین فت: تمامی شعب تعزیرات حکومتی تا رسیدن بازار به ثبات و آرامش کامل در سراسر استان به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند داشت.

 به تمامی متخلفان و گرانفروشان هشدار داده می‌شود که جریمه‌های تعزیراتی به میزان دست کم پنج برابر افزایش داده شده و روسای شعب نیز در همان مرحله بازرسی و کشف تخلفاتی مانند احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و امثال آن مجاز هستند بلافاصله واحد متخلف را در محل پلمب و بنر اعلام تخلف واحد مذکور را بر سر در آن نصب کنند.

 آمار تمامی انبار‌ها موجود بوده و به طور دایم نیز رصد می‌شوند و در صورت کشف انبار کالای احتکار شده، ضمن تشدید مجازات متخلف یا متخلفان، کالا‌ها در همان روز کشف به قیمت تولید در بازار به مردم عرضه خواهد شد.

نظر شما