شناسهٔ خبر: 54000444 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشکلی در تامین و تولید کالا‌های اساسی وجود ندارد

استاندار قزوین گفت: مردم مطمئن باشند با تهمیدات دولت هیچ مشکلی در زمینه تامین و تولید و عرضه کالا‌های اساسی در جامعه نیست.

صاحب‌خبر -

 محمد مهدی اعلایی بامداد پنجشنبه در نشست فوق العاده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین که با موضوع مردمی سازی هدف مندی یارانه‌ها برگزار شد، گفت: قزوین در تولید محصولات مختلف به ویژه کالا‌های اساسی از جایگاه بالایی برخوردار است و علاوه بر تامین نیاز‌های خود، بخشی از نیاز کشور را نیز برآورده می‌کند که نشانگر جایگاه ویژه کشاورزی در این استان است.

استاندار گفت: با اجرای مردمی سازی هدفمندی یارانه و اصلاح و ساماندهی آن نیاز است تا نظارت‌ها بر بازار برای دسترسی آسان و مناسب مردم به کالا‌های اساسی و پرمصرف به شکل ویژه و محسوس تری انجام شود تا آرامش بر بازار‌ها حکمفرما باشد.

اعلایی تاکید کرد: باید نظارت هوشمند بر بازار کالا‌های اساسی را با جدیت پیش ببریم و از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه استفاده کنیم.

استاندار با بیان اینکه باید به تامین مالی زنجیره تولید کالا‌های اساسی در کشور و استان توجه داشته باشیم، افزود: این مساله خلاء‌های زنجیره تولید و توزیع را برطرف می‌کند و در ثبات و حفظ آرامش بازار کالا‌های اساسی نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اهمیت بالای امنیت غذایی جامعه، اظهار داشت: دولت تدابیر و تمهیدات لازم را اندیشیده تا در خلال اجرای مردمی سازی هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح و ساماندهی پرداخت یارانه ها، هیچ مشکلی در تامین کالا‌های اساسی ایجاد نشود و همچنین مردم به ویژه اقشار ضعیف در تهیه مایحتاج عمومی دچار زحمت و مشکل نشوند.

رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم در این نشست گفت: با تمهیدات و برنامه ریزی انجام شده استان قزوین در هیچ یک از کالا‌های اساسی و پرمصرف مشکلی در جهت تامین و توزیع ندارد.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته و دو شیفته کردن فعالیت برخی نانوایی ها، مشکل تهیه نان که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها در روز‌های اولیه اجرای طرح اصلاح و ساماندهی پرداخت یارانه‌ها و آزاد شدن نرخ آرد برای صنف و صنعت صورت گرفته بود، مرتفع شده است.

این مسئول گفت: بازرسی‌ها از سطح بازار کالا‌های اساسی به شکل دو شیفت و بدون وقفه و پررنگ ادامه دارد و با تخلفات به شکل جدی برخورد می‌شود.

در این نشست تامین امنیت غذایی در استان و دسترسی آسان شهروندان به انواع کالا‌های اساسی و بازرسی مستمر از بازار برای توزیع مناسب و پبشگیری از تخلفاتی نظیر احتکار و عرضه خارج از شبکه مورد بحث و گفتگو و تاکید قرار گرفت.

 

نظر شما