شناسهٔ خبر: 54027689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸ تن کالای احتکار شده در قزوین کشف شد

قزوین - ایرنا - سرپرست تعزیرات حکومتی قزوین از کشف ۸ تن ماکارونی و روغن احتکار شده در استان خبر داد و گفت: تمامی شعب تعزیرات حکومتی تا رسیدن بازار به ثبات و آرامش کامل در سراسر استان به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا حسن پور روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: به تمامی متخلفان و گرانفروشان هشدار داده می‌شود که جریمه‌های تعزیراتی به میزان دست کم پنج برابر افزایش داده شده و روسای شعب نیز در همان مرحله بازرسی و کشف تخلفاتی مانند احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و امثال آن مجاز هستند بلافاصله واحد متخلف را در محل پلمب و بنر اعلام تخلف واحد مذکور را بر سر در آن نصب کنند.

به گفته سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین، آمار تمامی انبارها موجود بوده و به طور دایم نیز رصد می شوند و در صورت کشف انبار کالای احتکار شده، ضمن تشدید مجازات متخلف یا متخلفان، کالاها در همان روز کشف به قیمت تولید در بازار به مردم عرضه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بازرسی های صورت گرفته طی مدت یاد شده یک انبار از توابع شهرستان تاکستان به میزان ۴ تن روغن و حدود ۴ تن ماکارونی احتکار شده به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف شد که ضمن تشکیل پرونده تخلف، تمام کالاهای مورد گزارش نیز به قیمت قبل توزیع شد.

این مسوول تعزیراتی یادآور شد: نانواهایی که از این پس اقدام به تعطیلی خودسرانه کنند نیز به قطع سهمیه، تعطیل موقت واحد و نصب پلاکارد محکوم خواهند شد.

حسن پور افزود: طرح اصلاح یارنه‌ها با هدف کوتاه کردن دست رانت‌خواران و سودجویان از بازار نیز طراحی شده و شهروندان استان به صحبت های فضای مجازی که مردم را تحریک به خریدهای هجومی و احتکار خانگی می کنند، توجه نکنند چرا که به همت مدیریت عالی استان و برنامه ریزی مسوولان ذیربط هیچ کمبودی در حوزه کالاهای اساسی و تامین مایحتاج مردم وجود ندارد.

نظر شما