شناسهٔ خبر: 54255460 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجهیز نانوایی های استان قزوین به کارتخوان‌های هوشمند

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین گفت:۳۱۰ واحد نانوایی استان قزوین به کارتخوان‌های هوشمند تجهیز شد.

صاحب‌خبر -

محمد بهرامی گفت: با توجه به اینکه قزوین به عنوان دومین استان برای اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان انتخاب شده است ۳۱۰ واحد نانوایی به کارتخوان‌های هوشمند تجهیز شد.

  این کارتخوان‌های جدید با همکاری یکی از بانک‌های عامل در شهر‌های بویین زهرا، البرز و آبیک نصب شده است.

 نصب کارتخوان‌های هوشمند در شهر قزوین از فردا شروع می‌شود و چون زیرساخت‌های لازم در این زمینه آماده است با مشکل خاصی برای نصب آن‌ها مواجه نخواهیم شد و کار نصب کارتخوان‌ها ظرف چند روز انجام می‌شود.

 تمامی واحد‌های نانوایی استان به دستگاه‌های کارتخوان سابق مجهز هستند، ولی کارتخوان‌های جدید برای اجرای طرح ساماندهی یارانه‌ها نصب خواهند شد.

 این طرح به صورت آزمایشی در استان زنجان آغاز شده و هزار واحد نانوایی در آن استان به این کارتخوان‌ها تجهیز شده اند که حدود ۵۰ تا ۶۰ واحد با دستگاه جدید در حال عرضه نان به مردم هستند.

 با اجرای این طرح، تعداد و نوع نان‌های فروخته شده مشخص می‌شود و اجرای آن به نفع استان و مردم خواهد بود.

براساس طرح آزمایشی هوشمندسازی یارانه نان، دولت به نانوایی‌ها آرد را به قیمت آزاد می‌دهد، اما در ازای فروش نان به نانوایی یارانه پرداخت می‌کند.

در این طرح، قیمت نان برای مردم تغییر نمی‌کند و در هنگام پرداخت پول نان توسط خریدار، مابقی پول همان لحظه از حساب دولت به حساب نانوا واریز می‌شود و محدودیتی هم در تعداد خرید نان وجود ندارد.

هزار و ۷۳۰ واحد نانوایی در سطح استان فعالیت دارند که ۷۴۵ واحد آن در شهرستان قزوین، اقبالیه محمودآباد، بخش مرکزی، الموت و طارم دایر هستند.

نظر شما