شناسهٔ خبر: 68642010 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

گرانی به میادین میوه و تره‌بار نیز رسید

گرانی به میادین میوه و تره‌بار نیز رسید

میادین میوه و تره بار که زمانی محلی برای خرید میوه با قیمت‌های مناسب بودند این روزها دیگر در آن خبری از میوه ارزان نیست و بخش قابل توجهی از میوه‌ها در محدوده هر کیلوگرم ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

صاحب‌خبر -

تسنیم: میادین میوه و تره بار که زمانی محلی برای خرید میوه با قیمت‌های مناسب بودند این روزها دیگر در آن خبری از میوه ارزان نیست و بخش قابل توجهی از میوه‌ها در محدوده هر کیلوگرم ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گرانی به میادین میوه و تره‌بار نیز رسید

، قیمت میوه چند وقتی است که شاهد نرخ‌های جدید به خود دیده است که کمتر سابقه داشته است به طوری که کف قیمت اکثر میوه‌های موجود در بازار به ازای هر کیلوگرم در محدوده 50 هزار تومان (حتی در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران) به فروش می‌رسد.

خیار به عنوان یک صیفی که معمولاً قیمت پایین‌تر دارد، بر اساس مشاهدات میدانی در تهران تا 70 هزار تومان نیز به فروش می رسد و نرخ این محصول در میادین میوه و تره بار 32 هزار تومان است.

 قیمت سیب نیز در بازار بر اساس مشاهدات میدانی در تهران 40 تا 80 هزار تومان به فروش می‌رسد و در میادین مرکزی میوه و تره بار 50 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت هر کیلو گرم موز خوشه ای نیز درحالی در میادین میوه و تره بار 65 هزار تومان به فروش می‌رسد که نرخ این محصول در بازار (تهران) نیز در محدوده 80 هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت  هر کیلو گرم انبه در میادین میوه و تره بار 140 هزار تومان که در بازار نیز در همین محدوده و با مقادیری کمتر و بیشتر باتوجه به کیفیت عرضه می‌شود.

هر کیلوگرم هلو نیز در میادین میوه و تره بار 45 هزار تومان،  آلو 41 هزار تومان انواع گلابی 50 هزار تومان، انجیر سیاه و زرد 42 هزار تومان، لیموترش 42 هزار تومان، انگور عسگری 40 هزار تومان، هلو انجیری 42 هزار تومان، گلابی شاه 69 هزار تومان، انگور بی دانه سفید  و قرمز 45 هزار تومان و هر کیلوگرم شلیل و شبرنگ 48 هزار تومان است.

قیمت در عمده فروشی

قیمت میوه و در عمده فروشی میدان مرکزی میوه و تره بار تهران نیز وضعیت خیلی مناسبی ندارد به طوری که هر کیلوگرم انجیر 20 تا 60 هزار تومان، خیار 20 تا 32 هزار تومان، لیمو شیر و نارنگی 20 تا 40 هزار تومان، انگور بی دانه سفید 30 تا 70 هزار تومان و انگور بی دانه قرمز 130 هزار تومان و گلابی 40 هزار تومان تا 130 هزار تومان و هلو انجیری 15 هزار تومان تا 60 هزار تومان به فروش می‌رسد.

نرخ های اعلامی در عمده فروشی که مشروح آن نیز در ذیل مطلب آمده است ملاک قیمت گذاری انواع میوه در سطح خرده فروشی است به طوری که اتحادیه مربوطه اعلام کرده است که مغازه‌داران حداکثر 35 در صد می‌توانند به این نرخ‌ها اضافه کنند و سود خرده فروشی خود را داشته باشند.

شواهد میدانی اما نشان می‌دهد که تا 100 درصد افزایش قیمت نیز در خرده فروشی اعمال می‌شود و به درجه کیفی میوه‌ها در قیمت‌گذاری توجه لازم نمی‌شود.

با توجه به حجم بالای تولید انواع مرکبات از جمله پرتقال، به نظر می‌رسد که با شروع پاییز کمی از افزایش قیمت‌ها کاسته شود.

گرانی به میادین میوه و تره‌بار نیز رسید

نظر شما