شناسهٔ خبر: 52483313 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

شروع برف و باران در ۲۶ استان از فردا و کاهش دما ۷ تا ۹ درجه ای دما

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی بارش برف، باران و وزش باد شدید ۵ روزه در ۲۶ استان خبر داد که از فردا شروع می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در اکثر مناطق آسمان صاف و آرام است و در نوار شمالی روند افزایش دما روی می‌دهد. فردا با ورود سامانه بارشی از غرب به مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. شدت بارش‌ها در این روز برای نوار غربی آذربایجان غربی و کردستان است​.

بر اساس این گزارش، شنبه آینده هم گستره سامانه بارشی به غرب،‌ جنوب غرب، نیمه شمالی استان‌های فارس،‌ بوشهر، کرمان،‌اصفهان، یزد،‌منطقه خراسان و سواحل شمالی کشیده می‌شود. در غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ارتفاعات شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان بارش‌ها شدت خواهد داشت.

یکشنبه در برخی مناطق شرقی،‌ شرق اصفهان، فارس و سواحل دریای خزر بارش برف،‌باران همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده و  به‌تدریج سامانه بارشی خارج می‌شود. روز دوشنبه آینده وزش باد و بارش‌های پراکنده در نوار شرقی و سواحل دریای خزر روی می‌دهد.

از جمعه تا یکشنبه آینده در سواحل شمالی و شمال شرق کاهش دما ۷ تا ۹ درجه و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه و روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده در مرکز،‌شرق جنوب شرق کاهش ۷ تا ۹ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

از ۲۱ بهمن تا ۲۴ بهمن بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و کاهش نسبی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان، ایلام، زنجان و غرب همدان ، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران پیش‌بینی می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما