شناسهٔ خبر: 52465043 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

آغاز بارش برف و باران از پنجشنبه / کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در استان های شمالی

سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران طی پنجشنبه در غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در سواحل خزر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی امروز و فردا در اکثر مناطق جو پایدار همراه با افزایش نسبی دما و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود که در خلیج فارس و استان های ساحلی بوشهر و هرمزگان ارتفاع موج دو تا سه متری دور از انتظار نیست.

طی این مدت در سواحل دریای خزر دما 6 تا 8 درجه افزایش می‌یابد. پنجشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. شدت بارش‌ها برای نوار غربی آذربایجان غربی و کردستان پیش بینی شده که در جنوب غرب و غرب ایران وزش باد شدید در برخی مناطق می‌تواند باعث خیزش گرد و خاک شود.

روز جمعه گستره فعالیت سامانه بارشی، علاوه بر این مناطق ، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران و سواحل دریای خزر را در بر می‌گیرد.

شنبه هفته آینده در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و مرکز ، سواحل دریای خزر، شمال استان فارس ، اردبیل و جنوب استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل بارش‌ها ادامه دارد که در استان‌های خراسان شمالی و رضوی به صورت پراکنده پیش‌بینی شده است.

طی روزهای پنجشنبه و جمعه در سواحل دریای خزر کاهش 8 تا 10 درجه‌ای و در شمال غرب،‌ غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی 4 تا 6 درجه‌ای دما روی می‌دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام

نظر شما