شناسهٔ خبر: 52471312 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

فضای مثبت در برجام با پیش نویس ۲۰ صفحه ای، مواضع ایران، آلمان و چین

آخرین تحولات احیای برجام با پیش نویس سند ۲۰ صفحه ای توافق احتمالی ، مواضع ایران ، آلمان و چین و فضای مثبت همراه شده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هشتمین دور مذاکرات وین برای احیای برجام از عصر دیروز با جلسه علی باقری کنی رئیس هیات ایرانی و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا و هیات‌های ایران و روسیه ادامه یافت.

براساس این گزارش، شبکه لبنانی المیادین مدعی شد پیش نویس سند ۲۰ صفحه ای تدوین شده و چارچوب توافق سیاسی فراگیر را مشخص می‌کند.  اجرای پیش نویس با لغو تحریم ها و مجوز ایران برای انتقال ارزهای بلوکه شده آغاز می شود. بنابراین فضای مثبت تحقق توافق طی چند روز و یا چند هفته آینده حاکم است.

وزیران خارجه ایران و روسیه هم در تماس تلفنی ، خواستار اجرای صحیح توافقات شدند و حسین امیرعبداللهیان گفت: لغو موثر تحریم‌ها موضوع بسیار مهمی بوده و بدون اقدامات ملموس ، پیشرفتی در مذاکرات حاصل نخواهد شد.

مذاکره کننده ارشد چین هم اعلام کرد: پیشرفت‌های زیادی حاضل شده و ولی تلاش ها برای رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دارد . انتظار می رود طرف‌های حاضر در مذاکرات بتوانند با رویکرد فوریت نسبت به ماحصل گفت‌وگوها رو به جلو حرکت کنند.

وزارت خارجه آلمان در توییتر اعلام کرد: مذاکره کنندگان تروئیکای اروپا برای گفت‌وگوهای برجام به وین بازگشتند. مراحل پایانی بوده و راه حل دیپلماتیک امکان پذیر است اما نیازمند سرعت تصمیم گیری‌ها است .

سخنگوی وزارت خارجه چین هم گفت: مذاکرات وارد مرحله سرنوشت‌ساز شده و تمام طرفین باید فوریت بیشتر، حسن نیت و انطاف‌پذیر نشان دهند. در این میان ضرب‌الاجل‌های ساختگی برای مذاکرات سازنده نیست و طرفین باید با شکیبایی اختلافات را حل و فصل و شرایطی مطلوب مذاکرات را ایجاد کنند.

انتهای پیام

نظر شما