شناسهٔ خبر: 52473934 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش برف و باران ۵ روزه در ۲۶ استان با نفوذ سامانه بارشی جدید

سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و وزش باد شدید ۵ روزه در ۲۶ استان خبر داد، امروز تهران آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش ملایم باد خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارشخبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است و در نوار شمالی کشور روند افزایش دما روی می‌دهد. فردا با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. شدت بارش‌ها در این روز برای نوار غربی آذربایجان غربی و کردستان است.

از جمعه گستره بارش برف و باران علاوه بر شمال غرب و غرب کشور مناطقی از جنوبی غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در برمی‌گیرد و با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش در گیلان  و مازندران آغاز می شود.

شنبه هفته آینده گستره سامانه بارشی به غرب،‌ جنوب غرب، نیمه شمالی استان‌های فارس،‌ بوشهر، کرمان،‌اصفهان، یزد،‌منطقه خراسان و سواحل شمالی کشور کشیده می‌شود. در غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ارتفاعات شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان بارش‌ها شدت خواهد داشت.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از  روز یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق شرقی،‌ شرق اصفهان،  فارس و سواحل دریای خزر بارش برف،‌باران همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده و  به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. روز دوشنبه آینده وزش باد و بارش‌های پراکنده در نوار شرقی و سواحل دریای خزر روی می‌دهد.

روز جمعه تا یکشنبه آینده در سواحل شمالی و شمال شرق کشور کاهش دما ۷ تا ۹ درجه و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه و روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده در مرکز،‌شرق  جنوب شرق کاهش ۷ تا ۹ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

امروز تهران آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش ملایم باد مورد انتظار است و تا روز جمعه افزایش نسبی دما  و برای روز شنبه کاهش دما دیده خواهد شد.

از ظهر پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی پایتخت نشینان بتدریج آسمانی ابری و از پنجشنبه شب تا روز شنبه در نیمه جنوبی استان بارش  پراکنده باران و در نیمه شمالی استان  بارش باران و برف و در ارتفاعات گاهی مه و کولاک برف را خواهند دید.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای چهارشنبه ۱۴ و ۴، پنجشنبه ۱۵ و ۶، جمعه ۱۵ و ۴ و شنبه ۱۲ و ۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

در ۲۴ ساعت گذشته ورامین و فرودگاه امام خمینی به طور مشترک ۱۳ درجه سانتیگراد و فیروزکوه با منفی ۱۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان تهران بودند.

انتهای پیام/
 

 

نظر شما