شناسهٔ خبر: 52112906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسیر ۱۰۸ روستای استان زنجان بازگشایی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: با تلاش شبانه روزی راهداران استان از ۱۵۰ راه روستایی مسدود شده در این استان مسیر ۱۰۸ روستا باز و تردد در آنها برقرار شد.

صاحب‌خبر -

عبدالحسین علی اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از شامگاه یکشنبه هفته گذشته راه بیش از ۲۵۰ روستای استان بر اثر کولاک شدید و بارش سنگین برف مسدود شده بود.

وی یادآوری کرد: راهداران بخشی از این راه ها را بازگشایی کردند و تعدادی نیز مجدد بر اثر کولاک شدید مسدود شد.
وی تاکید کرد: با فروکش‌کردن کولاک تاکنون  راه ۱۰۸ روستا بازگشایی شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر راه ۴۲ روستای دیگر نیز مسدود است که با تلاش راهداران بازگشایی خواهد شد.
علی اکبری، بیشترین راه روستایی مسدودی در زمان حاضر در شهرستان ماهنشان با ۱۰ مسیر وکمترین آن در ابهر وخرم دره هر کدام یک روستاست.
وی ادامه داد: همه راه های روستایی زنجانرو د باز و تردد در آن جریان دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در سطح استان ۵۲۷ راه روستایی داریم.
علی اکبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.
وی تاکید کرد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ۵۸ حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما