شناسهٔ خبر: 52117057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جاده اصلی زنجان به طارم بازگشایی شد

زنجان - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: جاده زنجان - طارم که روز پنجشنبه بر اثر وقوع کولاک مسدود شده بود برای سومین بار در یک هفته اخیر بازگشایی شد و این در حالی است که هم اکنون تردد در جاده های کوهستانی استان فقط با زنجیر چرخ امکان دارد.

صاحب‌خبر -

جواد یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون کولاک در جاده های کوهستانی استان زنجان جریان دارد و تردد در این مسیرها فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
وی تاکید کرد: به دلیل کولاک‌ و بارش سنگین برف نبود ایمنی جاده های زنجان - تهم - چورزق و دندی به تکاب نیز همچنان مسدود است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تردد به جز در مسیرهای مسدود شده به صورت عادی و روان در جاده های استان جریان دارد اما در مقاطعی از مسیرها همچنان کولاک وجود دارد که رانندگان باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
یوسفی تاکید کرد: رانندگان قبل از تردد، از وضعیت جاده های کشور مطلع شده، از سالم بودن خودرو و پر بودن باک اطمینان داشته باشند و تجهیزات زمستانی اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی و زنجیر چرخ مجهز کنند. 
وی ادامه داد: هموطنان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.
یوسفی ادامه داد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما