شناسهٔ خبر: 52107949 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسدود شدن ۲۰ درصد راه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف و کولاک روز گذشته ۲۰ درصد از راه های روستایی استان را مسدود کرده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - رسول زاده گفت:در  استان آذربایجان شرقی ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که با تلاش راهداران تا روز چهارشنبه هفته گذشته تمامی راه‌های روستایی استان بازگشایی شده بود، اما بارش برف و کولاک دوباره راه ارتباطی تعدادی از این روستا‌ها را بست.

 این روستا‌ها بیشتر در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان‌های مرند، هشترود، اهر، ورزقان و چاراویماق واقع هستند.

با اتمام بارش و فروکش کردن کولاک از امروز جمعه اقدامات لازم برای بازگشایی راه‌های این روستا‌ها در اسرع وقت انجام می‌شود.

با تلاش راهداران هم اکنون تمامی راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آن‌ها در جریان است، ولی رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

 در بارش‌های هفته اخیر بیش از ۵۲ هزار کیلومتر-باند از راه‌های مختلف استان با استفاده از ۲۳ هزار تن مخلوط شن و نمک توسط گروه‌های راهداری نمک و شن پاشی شده است.

بیشترین میزان برف روبی در راه‌های ارتباطی مرند، اهر، جلفا، هشترود، آزادراه تبریز- زنجان، چاراویماق، شبستر، بستان آباد، کلیبر و سراب انجام شده و در این مدت راهداران به ۷۵۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده و ۵۰ مسافر را در راهدارخانه‌ها اسکان دادند.

 راه‌های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  بیش از ۱۴ هزار کیلومتر است.

مردم و مسافران از انجام سفر‌های غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

نظر شما