شناسهٔ خبر: 52109035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تردد در راه‌های کوهستانی آذربایجان شرقی با زنجیر چرخ

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: با توجه بارش برف و کولاک تردد در مناطق کوهستانی استان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، اورجعلی علیزاده با بیان اینکه سطح جاده‌ها در این مناطق به علت برودت هوا لغزنده است افزود: هم اکنون راه‌های اصلی، فرعی و شریانی استان باز و تردد در آنها بدون هیچ مشکلی در جریان است.

وی اظهار کرد: شامگاه گذشته بارش برف و کولاک موجب بسته شدن راه ارتباطی تعدادی از روستا‌های شهرستان‌های اهر، مرند، هشترود، آذرشهر، چاراویماق، ورزقان، مراغه، بستان‌آباد، میانه و سراب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: با تلاش نیرو‌های راهداری از ساعات اولیه بارش عملیات برف‌روبی و نمک و شن‌پاشی در جاده‌های مختلف استان آغاز شده تلاش برای بازگشایی راه‌های روستایی نیز در جریان است.

علیزاده اضافه کرد: در بارش‌های دیشب بیشترین میزان بارش با حدود نیم متر از شهرستان‌های اهر و مرند گزارش شده است لذا شهروندان و رانندگان حتی‌الامکان از تردد در جاده‌های کوهستانی استان خودداری کنند.

وی یادآوری کرد: رانندگان و مسافران در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از برنامه ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا دارد و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

نظر شما