شناسهٔ خبر: 52102697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد در ۲ جاده اصلی زنجان برقرار شد

زنجان - ایرنا - مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بر اثر کولاک شدید برف و نبود دید جاده های زنجان - دندی و سلطانیه - خدابنده که مسدود شده بود بازگشایی شد اما مسیر زنجان - طارم همچنان مسدود است.

صاحب‌خبر -

عبدالحسین علی اکبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون تردد در همه جاده های کوهستانی استان با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

 وی تاکید کرد: رانندگان برای تردد در جاده های استان زنجان زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت : در حال حاضر به علت کولاک شدید و عدم ایمنی جاده های زنجان - تهم - چورزق و دندی به تکاب مسدود است.
علی اکبری از هموطنان خواست، از تردد غیر ضروری در جاده های استان خودداری کنند.
علی اکبری ادامه داد: رانندگان در صورت ضرورت برای تردد از وضعیت جاده های کشور مطلع شده، از سالم بودن خودرو و پر بودن باک اطمینان داشته باشند و به تجهیزات زمستانی اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی و زنجیر چرخ مجهز باشند.
وی یادآوری کرد: رانندگان و مسافران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند تا در ادامه مسیر گرفتار مشکلات ناشی از شرایط جوی نشوند. 
مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.
علی اکبری ادامه داد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما