شناسهٔ خبر: 67290282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی:

۲۰ هزار پروانه کشاورزی در طول یک سال گذشته صادر شده است

تبریز- رییس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۲۰ هزار پروانه کشاورزی در طول یک سال گذشته صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هادی فرجی آزاد شامگاه پنچشنبه در مراسم گرامیداشت روز اصناف ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: اول تیر ماه روز اصناف است که خدمت تمام اصناف و کسبه و تولیدکنندگان تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: اصناف در طول این سال‌ها به عنوان زنجیره تولید و مصرف فعالیت کرده‌اند و در سال ۱۳۳۴ آئین نامه اصناف و اتحادیه‌ها تصویب و در سال ۱۳۵۰ قانون نظام صنفی تشکیل و اتاق اصناف و کمیسیون نظارت مستقر شد.

وی افزود: در بخش کشاورزی بعد از گذشت ۴۰ سال در سال ۱۳۸۹ نظام صنفی در سراسر کشور شروع به کار کرد و بعداز ۱۰ سال آئین نامه نظام صنفی کشاورزی به تصویب رسید و در سال ۱۴۰۰ ساختار جدید به نام اتاق اصناف کشاورزی از سوی وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شده است.

فرجی آزاد خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه زیرساخت‌های لازم تشکیل و استقرار فراهم نشده بود، با تلاش و پیگیری در خرداد ۱۴۰۲ در استان ما راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: در کلیه شهرستان‌های استان کمیسیون نظارت بر اسناد کشاورزی و صدور پروانه و شناسنامه آغاز شد و طی یک سال گذشته بالغ بر ۲۰ هزار پروانه صادر شده است.

وی گفت: هدف از تشکیل نظام صنفی کشاورزی و نظام صنفی سازماندهی شاغلین، بخش آموزش و ترویج تولیدکنندگان و حضور در مجامع تصمیم گیر و تصمیم ساز است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از زمان تشکیل اتاق، فعالیت‌های مختلفی انجام شده است، گفت: احیا دریاچه ارومیه، اجرای قانون بیمه تأمین اجتماعی با نرخ مخفف در بخش کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی و اعتباربخشی به پروانه‌های صنفی و اتصال سامانه سبک به درگاه ملی مجوزساز از جمله چالش‌های ماست.

نظر شما