شناسهٔ خبر: 51143353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون امینتی استانداری سیستان و بلوچستان:

درگیری در مرز ایران و افغانستان تلفاتی نداشت / معاون امنیتی : خبر تصرف چند پاسگاه مرزی کذب است

معاون امینتی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: درگیری در مرز ایران و افغانستان پایان یافت و هیچ گونه تلفاتی نداشت.

صاحب‌خبر -

محمدهادی مرعشی در گفت و گو با ایلنا در این باره اظهار داشت: عصر امروز - چهارشنبه ۱۰ اذرماه - با تیراندازی از سوی افغانستان به خاک ایران، نیروهای مرزبانی ایران مستقر در هیرمند در محدوده پاسگاه شغالک ، اقدام به حفاظت از خاک کشور کردند.

این مقام مسئول اذعان داشت: این درگیری حدود دو ساعت به طول انجامید و ابتدا شلیک از میان بوته ها به سمت مرزبانی ایران صورت گرفته و پس از آن نیروهای مرزبانی افغانستان وارد عمل شد‌ند که خوشبختانه این درگیری هیچ گونه تلفات جانی نداشت.

وی افزود: ادعای برخی از رسانه های خارجی مبنی بر تصرف چند پاسگاه مرزی ایران توسط نیروهای افغانستان درست نبوده و  در حال حاضر شرایط مرزی ایران و افغانستان در وضعیت آرام قرار دارد.

به گفته وی این تیراندازی کوتاه بوده و آسیبی به پاسگاه های مرزی و مرزبانان وارد نشده و موضوع خاتمه یافته و جزئیات ماجرا در دست بررسی است.

مدیر روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان هم در توضیح این حادثه به ایلنا گفت: حدودا از سال ۸۲ یک دیوار امنیتی بین ایران و افغانستان در سرزمین ما ایجاد شده و قسمتی از اراضی ایران در آن طرف دیوار باقی مانده که کشاورزان برای کشاورزی شان ، با هماهنگی مرزبانی تراکتور‌هایشان را از مرز رد می کنند و در زمین هایشان کشاورزی می کنند و پس از اتمام کارشان دوباره برمی گردند.

جواد سالارزهی عنوان کرد: نیروهای افغانستان حدود مرزی خودشان را نمی دانند و فکر می کنند این دیوار امنیتی مرز رسمی دو کشور است در حالی که این دیوار امنیتی است که قبل از مرز رسمی برای خودمان کشیده‌ایم.

وی افزود: پس از رد شدن کشاورزان از دیوار امنیتی و ورود به زمین های کشاورزی خودشان، آنها فکر کردند که کشاورزان به خاک افغانستان تعرض کرده اند و پس از آن به سمت نیروهای مرزبانی ایران تیراندازی کردند که خوشبختانه این درگیری تلفاتی نداشت. 

وی افزود: این درگیری در حوالی روستای شُغالک ایران در بخش مرکزی هیرمند رخ داده و با پادرمیانی و مذاکره دو طرف درگیری به پایان رسیده است.

نظر شما