شناسهٔ خبر: 67327849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراجعه ۲۱ هزار حیوان گزیده به واحد‌های درمان هاری در خراسان رضوی

۲۱ هزار حیوان گزیده به واحد‌های درمان هاری در خراسان رضوی مراجعه کردند.

صاحب‌خبر -

مراجعه ۲۱ هزار حیوان گزیده به واحد‌های درمان هاری در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پارسال ۲۱ هزار حیوان گزیده به واحد‌های  درمان هاری زیر نظر این دانشگاه مراجعه کردند. دکتر زهرا نهبندانی افزود: تلفات جانی ناشی از هاری نیز به علت بی توجهی به گزش حیوانی صورت گرفته است که اگر این افراد هم به موقع برای درمان مراجعه می‌کردند، ازخطر این بیماری به دور بودند.

وی گفت: هر نوع حیوان گزیدگی به خصوص با سگ‌های ولگرد باید در نخستین فرصت (۲۴ ساعت اول) به مراکز درمانی مراجعه و درمان پیشگیری کننده را دریافت کند.رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هر نوع حیوان گزیدگی حتی از سگ‌های خانگی که واکسن زده اند، باید تحت درمان قرار بگیرد و تحت بررسی پزشکی قرار گیرد و بی توجهی به گزش حیوان خانگی و یا گزش‌های کوچک می‌تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری هاری شود.

دکتر زهرا نهبندانی با بیان اینکه زمانی که بیماری هاری علائم خود را بروز دهد، هیچ راهکاری برای درمان بیمار وجود ندارد، تصریح کرد: درمان‌هایی که برای افراد حیوان گزیده انجام می‌شود، در قالب واکسیناسیون پیشگیری کننده است و به طور رایگان برای افراد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در فصول گرم سال و حضور مردم در دامن طبیعت خطر گزش حیوانی افزایش می‌یابد، گفت: واحد هاری همه  مراکز بهداشت شبانه روزی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در همه ایام سال فعال است و به مراجعان خدمت ارائه می‌کند.

نظر شما