شناسهٔ خبر: 3400532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

هامون سرمایه ملی و فرامنطقه‌ای است

به منظور نجات مردم دو سوی مرز ایران و افغانستان و احیای تالاب هامون به برنامه‌ریزی دو دولت نیاز است.

صاحب‌خبر -

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هامون سرمایه ملی و فرامنطقه‌ای است و برای نجات نیازمند برنامه ریزی دولت ایران و افغانستان است.

به گزارش ایلنا، علی اوسط هاشمی در مراسم روز جهانی تالاب‌ها با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نماینده مقیم سازمان ملل در ایران، در سیستان با بیان اینکه مردم این منطقه از کشور با آن سوی مرز ارتباطات مهمی دارند، افزود: به منظور نجات مردم دو سوی مرز ایران و افغانستان و احیای تالاب هامون به برنامه ریزی دو دولت نیاز است.

وی با بیان اینکه مرز ایران و افغانستان یک مرز حقوقی است، اظهار داشت: ایران در روزهای سخت یاور مردم و دولت افغانستان بود و ما هم اینک به هامون می‌اندیشیم زیرا هامون به تمام مردم جهان تعلق دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز تالاب بین المللی هامون برای نجات نیازمند همکاری سفرای افغانستان، آلمان، ‌گری لوییس نماینده مستقر سازمان ملل درایران و دکتررحیم‌پور معاون وزارت امورخارجه است زیرا هامون محور تولید و توسعه منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: خانم دکتر ابتکار ناجی زمین و بانوی احیای هامون با آشنایی درباره مسائل و مشکلات هامون پیگیر جدی برای حل مشکلات و احیای این تالاب بین المللی است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین نماینده سازمان ملل نیز با مشکلات این تالاب و مردم ایران کاملا آشنا بوده و سفیر افغانستان با فرهنگ و مرزی مشترک آشنای دیرین این منطقه است.

نظر شما