شناسهٔ خبر: 50435458 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

مراسم افتتاح خدمات و بازگشایی کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) سنندج/ ۷

نماینده ولی فقیه در کردستان: بخش تخصصی امام شافعی در کتابخانه مرکزی سنندج می‌تواند به قطب شافعی‌ها در دنیا تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بخش تخصصی امام شافعی در کتابخانه مرکزی امام خامنه ای (مدظله العالی) سنندج می‌تواند به قطب شافعی‌ها در دنیا تبدیل شود. بر این اساس درخواست دارم که زمینه ارتقای این کتابخانه فراهم شود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم افتتاح خدمات و بازگشایی کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) سنندج، پنجشنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۰ با حضور و سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، محسن فتحی، از نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان، معاونان و مدیران کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی کشور برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن خیرمقدم به حاضران در این مراسم، طی سخنانی گفت: امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام فرمودند «کتاب بهترین سخن است» که این موضوع نشان از اهمیت کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اسلامی دارد. علیرغم اظهار لطف عزیزان به بنده باید بگویم که راه‌اندازی کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) سنندج نتیجه یک فعالیت گروهی بوده و همه کمک کردند که این اتفاق در این سنندج و استان کردستان رخ دهد.

وی با تقدیر از مسئولان و کارکنان مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: از عزیزان مان در این مرکز تشکر می‌کنم که از زمان افتتاح این مرکز تا زمانی که تصمیم گرفته شد این کتابخانه به یک کتابخانه مرکزی تبدیل شود، همه تلاش خود را برای سرپا ماندن این کتابخانه انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به برخی اظهارات درباره افتتاح چندباره این کتابخانه گفت: این مکان در واقع ساختمانی بود که تنها افتتاح شده بود، اما اینکه واقعاً آن شکل حرفه‌ای خود را به عنوان یک کتابخانه داشته یا خیر، باید بگویم که اینگونه نبوده است. بنده چندین بار به این مکان مراجعه و از آن بازدید کردم. از عزیزان در دفتر مقام معظم رهبری خواستم که اگر می‌توانیم این کتابخانه را به همان شکل حرفه‌ای و آبرومندانه اداره شود، اما از آنجا که ما متصدی نیستیم و این ساختمان تنها در دست ما و در اختیار رهبر معظم انقلاب بوده، بنا بر این شد که آن را در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار دهیم. بر این اساس اگرچه در گذشته تاکنون نیز دوستان ما زحمات بسیاری در این مکان کشیده‌اند، اما افتتاح این کتابخانه به شکل حرفه‌ای امروز رخ داده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با تشکر ویژه از دفتر مقام معظم رهبری برای فراهم کردن زمینه این اتفاق مبارک گفت: از اظهار لطف همه عزیزان بسیار سپاسگزار هستم، نیت من این بود که محدودیت‌هایی که برای ارائه خدمات حرفه‌ای فرهنگی به مردم سنندج و استان کردستان وجود داشت، برداشته شود و این مکان در اختیار اهل خود قرار گیرد و خیر آن به مردم برسد؛ چرا که این مکان برای ما نبوده، بلکه متعلق به مردم خونگرم کردستان و سنندج است. در این زمینه با ورود دفتر حقوقی مقام معظم رهبری برای پیگیری این موضوع، به صورت مکتوب مقرر شد که این اتفاق رخ دهد و روند واگذاری این کتابخانه برای تبدیل به کتابخانه مرکزی سنندج انجام شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این اراده و خواست نزد مسئولان استانی و به خصوص جناب آقای مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور وجود داشت و با تمام توان به میدان آمدند و این اتفاق رقم خورد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه ویژه‌ به کتابخانه تخصصی امام شافعی در این مرکز گفت: این مرکز می‌تواند به قطب شافعی‌ها در دنیا تبدیل شود. بر این اساس درخواست دارم که زمینه ارتقای این کتابخانه فراهم شود.  همچنین درخواست دارم از محیط فرهنگی کتابخانه امام خامنه‌ای به گونه‌ای صیانت شود که در خور نام ایشان باشد. همچنین تقاضا دارم که تلاش شود که این مرکز تبدیل به یک پایگاه فرهنگی اجتماعی در این استان شود.

نظر شما