شناسهٔ خبر: 50433611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۸هزار جلد کتاب در کتابخانه امام خامنه‌ای برای علاقه‌مندان موجود است

گروه استان‌ها- معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی در نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: ظرفیت مجموعه کتابخانه امام خامنه‌ای حدود ۱۰۰هزار جلد بوده که حدود ۳۸هزار جلد در حال حاضر زیر بار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج،  مهدی رمضانی عصر امروز در مراسم افتتاح کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج که با حضور وزیر ارشاد در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به نگاه تبدیل کتابخانه به کتابخانه مرکزی استان خدمات ویژه‌ای برای ارائه به مردم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ظرفیت مجموعه کتابخانه امام خامنه‌ای حدود 100هزار جلد است که حدود 38هزار جلد در حال حاضر زیر بار است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی در نهاد کتابخانه‌های کشور با بیان اینکه برای نخستین بار بخش کتابخانه ناشنوایان در این کتابخانه تبعیه شده است، تصریح کرد: بخش کتابخانه کودک این کتابخانه نیز بزرگترین بخش کتابخانه کودک در غرب کشور است.

وی بیان کرد: بخش امام شافعی کتابخانه یکی از بخش‌هایی است که در این کتابخانه احصا شده است.

رمضانی اظهار کرد: در این کتابخانه مرکز مباله کتاب استان ایجاد خواهد شد.

افتتاح کتابخانه امام خامنه‌ای زیربنای کتابخانه کردستان را تا 20درصد افزایش داد

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه کتابخانه تخصصی مرکز بزرگ اسلامی سنندج در سال 88 از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری شروع به ساخت کرد، اظهار داشت: سال گذشته ساختمان این کتابخانه با نگاه مثبت و امیدآفرین نماینده ولی‌فقیه در کردستان به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 40 خدمت در این کتابخانه برای استفاده 650نفر به صورت هم‌زمان در نظر گرفته شده است.

مخدومی افزود: با افتتاح این کتابخانه زیربنای کتابخانه‌های استان 20 درصد رشد و زیربنای کتابخانه‌های شهر سنندج تا 60درصد افزایش یافته است.

700کتابخانه به مجموع کتابخانه‌های کشور افزوده شد

علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی در این چندسال اخیر رشد فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است، اظهار داشت: خوشبختانه با نوسازی کتابخانه‌ها و افزودن 700کتابخانه عمومی به ناوگان کتابخانه‌های عمومی کشور، حرکت رو به رشدی در این حوزه برداشته‌ایم.

وی با اذعان به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب کندی و اختلال در برنامه‌های این حوزه شد، گفت: امیدواریم با ریشه‌کنی این بیماری، کتابخانه‌های عمومی به مکانی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی جوانان و نوجوانان تبدیل شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه رویکرد و حمایت دولت سیزدهم از حوزه کتاب بسیار امیدآفرین و قابل تقدیر است، تصریح کرد: خوشبختانه در دولت این اهتمام بوجود آمده و شخص آیت‌الله رئیسی و وزیر ارشاد هم این به این مقوله توجه جدی داشته و بی‌شک از این اخبار خوب و روشن چنین برمی‌آید که در سال‌های آینده در همه زمینه‌ها با رشد مواجه شویم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال برای پایتخت کتاب، پنج شهر نامزد نهایی شدند که شهر سنندج در میان این پنج شهر دومین رتبه را کسب کرد، افزود: نتیجه نهایی اسفند امسال و در مراسمی رسماً اعلام خواهد شد و امیدواریم که سنندج به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شود.

مختارپور با ابراز قدردانی از نگاه مثبت و فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: امروز با افتتاح و تحویل کتابخانه امام خامنه‌ای تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان کردستان به 52 باب افزایش یافته تا مردم بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اذعان به اینکه در حال حاضر صدها ساختمان مشابه این ساختمان در کشور در اختیاردستگاه‌های دولتی است که استفاده و بهره‌وری خیلی کمی هم دارد، عنوان کرد: امیدواریم با رویکرد دولت جدید بتوانیم این مکان‌های بلااستفاده به مکان‌های فرهنگی برای استفاده عموم مردم تبدیل شود.

انتهای پیام/487/ش

نظر شما