شناسهٔ خبر: 50433347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

مخزن کتابخانه عمومی سنندج ظرفیت ۱۰۰ هزار جلد کتاب دارد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: مخزن کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) سنندج ظرفیت ۱۰۰ هزار جلد کتاب را دارد که هم اکنون ۳۷ هزار جلد کتاب در آن موجود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح کتابخانه امام خامنه ای (مدظله‌العالی) سنندج  اظهار داشت: بزرگترین بخش کتابخانه کودک غرب کشور در این کتابخانه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه این که در حال حاضر بخش کودک کتابخانه امام خامنه ای سنندج سه هزار جلد کتاب دارد، افزود: ظرفیت افزایش این بخش تا ۱۰ هزار جلد هم فراهم است.

معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: از دیگر بخش های مهم این کتابخانه وجود اتاق علم نوجوان با محوریت آزمایش های علمی و تحقیقاتی برای دانش آموزان است.

رمضانی یادآور شد: برای نخستین بار در استان بخش های ناشنوایان و خدمات مبتنی بر وب در کتابخانه ای ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: بخش نسخ خطی این کتابخانه هم دارای ۵۷۲ نسخه کتاب است که از این تعداد ۵۶ جلد کتاب خطی و ۳۱۱ جلد هم سربی است و وجود این بخش آغازی برای جمع آوری آثار خطی ارزشمند است.

معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اضافه کرد: بخش امام شافعی هم از دیگر بخش های ارزشمند و خاص این کتابخانه است که حفظ و تقویت آثار موجود در این حوزه در اولویت ما قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنجشنبه به منظور افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی مرکزی استان کردستان با عنوان کتابخانه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به این استان سفر کرده است.

کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در زمینی به مساحت سه‌هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه احداث شده و دارای بخش‌های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا - بخش وی آی پی آقایان و بانوان و سالن مطالعه ویژه محققان است.

گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای استان است.

 با راه‌اندازی این کتابخانه، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به ۵۲ باب افزایش می‌یابد

سنندج با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

نظر شما