شناسهٔ خبر: 50432752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد؛

بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان افتتاح شد

سنندج - ایرنا - بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان با عنوان کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنندج افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیین افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان با عنوان کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) روز پنجشنبه با حضور "محمد مهدی اسماعیلی" وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، "علیرضا مختارپور"دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی و جمعی از مسوولان دستگاههای اجرایی در سنندج برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در حاشیه آیین افتتاح این کتابخانه گفت: کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استان در زمینی به مساحت سه‌هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه احداث شده است.

محمد مخدومی افزود: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا - بخش وی آی پی آقایان و بانوان و سالن مطالعه ویژه محققان است.

وی اظهار داشت: گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری،  خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای استان است.

بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان افتتاح شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: طبقه همکف کتابخانه به طور کامل به بخش کودک اختصاص پیدا کرده و به زیبایی تجهیز و آماده‌سازی شده است و در بخش ویژه نشریات نیز علاوه بر وجود نشریات چاپی قابل استفاده برای اعضا، تصاویر و همچنین سردیس و تندیس برخی از مشاهیر و بزرگان کُرد وجود دارد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه برای افتتاح و بهره برداری از بزرگترین کتابخانه عمومی مرکزی کردستان به سنندج سفر کرده است.

 با راه‌اندازی این کتابخانه، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به ۵۲ باب افزایش می‌یابد

سنندج با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

نظر شما