شناسهٔ خبر: 50434400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

کتابخانه سنندج باید به پایگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر تبدیل کتابخانه امام خامنه ای (مدظله‌العالی) سنندج به پایگاه فرهنگی، اجتماعی و علمی در استان تاکید کرد و گفت: بی شک تحقق این مهم مستلزم کار و فعالیت و تلاش بیشتری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح کتابخانه امام خامنه ای (مدظله‌العالی) سنندج که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، در ارتباط با افتتاح چندین باره این کتابخانه اظهار داشت :  ساختمان این کتابخانه در گذشته افتتاح شده بود ولی امروز در حالت کتابخانه مجهز و با خدماتی که اکنون قابل ارائه است به بهره برداری رسید. 

وی ضمن تشکر ویژه از دفتر رهبری و مسوولان استانی برای افتتاح کامل این مجموعه فرهنگی افزود:  بخش تخصصی امام شافعی در این کتابخانه باید تقویت شود تا روزی به قطب کتب مربوط به امام شافعی در دنیا تبدیل شود. 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر ارتقای همه سطوح کتابخانه هم تاکید کرد و گفت:  صیانت از محیط فرهنگی کتابخانه امام خامنه ای (مدظله‌العالی) که در خور نام ایشان باشد از دیگر موارد ضروری است که باید به آن توجه شود. 

حجت الاسلام پورذهبی اهمیت به فرهنگ بومی در قالب ارزش های ایران اسلامی را یکی از رسالت های کتابخانه ها خواند و گفت: در کردستان ۲۳ هزار نفر شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است لذا توجه به مباحث فرهنگی و ارزشی آن از مباحث حائز اهمیت است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنجشنبه به منظور افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی مرکزی استان کردستان با عنوان کتابخانه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به این استان سفر کرده است.

کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در زمینی به مساحت سه‌هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه احداث شده و دارای بخش‌های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا - بخش وی آی پی آقایان و بانوان و سالن مطالعه ویژه محققان است.

گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای استان است.

آیین افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان با عنوان کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) روز پنجشنبه با حضور "محمد مهدی اسماعیلی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علیرضا مختارپور"دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی و جمعی از مسوولان دستگاههای اجرایی در سنندج برگزار شد.

با راه‌اندازی این کتابخانه، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به ۵۲ باب افزایش می‌یابد.

سنندج با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

نظر شما