شناسهٔ خبر: 50429972 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد کردستان شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان به همراه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی از طریق فرودگاه شهدای سنندج وارد استان کردستان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و‌اطلاع‌رسانی‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از ایرنا، محمد مهدی‌اسماعیلی  امروز پنجشنبه در بدو ورود مورد استقبال معاون استاندار کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان و جمعی دیگر از مسوولان اجرایی این استان قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ورود به سنندج در آرامستان بهشت محمدی این شهر حضور یافته و به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد.

وی به منظور افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی مرکزی استان کردستان با عنوان کتابخانه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به این استان سفر کرده است.

کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در زمینی به مساحت سه‌هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه احداث شده و دارای بخش‌های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا - بخش وی آی پی آقایان و بانوان و سالن مطالعه ویژه محققان است.

گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای استان است.

استان کردستان با ۲۹ هزار و ۱۳۷ کیلومتر مربع طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها:

نظر شما