شناسهٔ خبر: 50328542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشف اشیاء عتیقه چند هزار ساله در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف اشیاء عتیقه چند هزار ساله در زاهدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا- به نقل انتظامی استان، سردار " احمد طاهری" افزود: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و قاچاق اشیاء تاریخی توسط فردی در شهرستان زاهدان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی محل مورد نظر را که یک انبار غیر مجاز دارو در یکی از نقاط شهر زاهدان بود، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی، با هماهنگی قضایی در بازرسی از انبار مورد نظر 15 عدد ظروف سفالی عتیقه، 2 عدد قاب و تابلوی قدیمی، 498 عدد انگشتر و انواع تسبیح، 21 قطعه سنگ کوچک تراشیده شده تزیینی و ارزشی را کشف، که برابر اعلام کارشناس سازمان میراث فرهنگی، عتیقه جات مکشوفه به 2 الی 3 هزار سال قبل و مربوط به عصر آهن می باشد.

سردار طاهری با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متهم شناسایی و پرونده در حال رسیدگی می باشد، خاطر نشان کرد: اشیاء عتیقه هویت تاریخی و فرهنگی یک جامعه می باشند، پلیس با افرادی که بخواهند هویت تاریخی و فرهنگی کشور را برای کسب منفعت های غیر قانونی خود به تاراج ببرند به شدت و قاطعانه برخورد می نماید.

این مقام ارشد انتظامی افزود: از شهروندان و هم استانی های عزیز انتظار می رود، برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام

نظر شما