شناسهٔ خبر: 67364343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عید غدیر بهترین فرصت برای تبیین اهمیت جایگاه ولایت در جامعه است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عید غدیر بهترین فرصت برای تشریح و تبیین اهمیت جایگاه والای ولایت در جامعه است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز سه‌شنبه همزمان با عید غدیر خم در گفت و گو با ایرنا، افزود: عید غدیر فرصت مناسبی است که علما، مبلغان و صاحبان تریبون به تبیین واقعی غدیر و به ویژه موضوع ولایت که یک موضوع بسیار مهم است، بپردازند.

وی ادامه داد: مکتب غدیر چشمه جوشان امامت و ولایت است و اتکای به آن انقلاب و ارزش های آن را در برابر تهدیدات دشمنان بیمه می کند.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: فرهنگ غدیر تداوم خط امامت و ولایت است در روز عید غدیر خم باید با بهره گیری از این فرصت بستر شناخت دقیق تاریخ اسلام و مفاهیم ولایت فراهم شود.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: دستیازی به گنجینه بزرگ ولایت به معنای فاصله گرفتن از تاریخ جاهلیت است و این سرمایه عظیم باید بصورت مستمر مطرح شود و اشاعه یابد.

وی اظهار کرد: غدیر فقط نه به عنوان روزی تاریخی بلکه به عنوان یک عید بزرگ اسلامی مطرح است و باید این روز خجسته را به عنوان تعظیم شعائر دینی، بزرگ داشت و بر شکوه آن افزود تا ارزش‌های نهفته در این روز عظیم، همواره زنده بماند و سیره معصومین (ع) احیا شود.

واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر گرامی اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند.

نظر شما