شناسهٔ خبر: 50322923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کشف ۱۷قلم عتیقه چند هزار ساله و اشیای ارزشی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف اشیاء و عتیقه‌های چند هزار ساله در زاهدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و قاچاق اشیاء تاریخی توسط فردی در شهرستان زاهدان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت. 

وی افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی محل مورد نظر را که یک انبار غیرمجاز دارو در یکی از نقاط شهر زاهدان بود، شناسایی کردند. 
 
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی، با هماهنگی قضایی در بازرسی از انبار مورد نظر 15عدد ظروف سفالی عتیقه، 2عدد قاب و تابلوی قدیمی، 498عدد انگشتر و انواع تسبیح، 21قطعه سنگ کوچک تراشیده شده تزیینی و ارزشی را کشف، که برابر اعلام کارشناس سازمان میراث فرهنگی، عتیقه های کشف شده به 2الی3 هزار سال قبل و مربوط به عصر آهن است. 
 
سردار طاهری با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متهم شناسایی و پرونده در حال رسیدگی است خاطرنشان کرد: اشیاء عتیقه هویت تاریخی و فرهنگی یک جامعه است.
 
وی از شهروندان خواست برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هر گونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریتهای پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما