شناسهٔ خبر: 49493502 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمک‌های ۳۱ میلیون دلاری چین به افغانستان

چین اعلام کرد کمک‌هایی به ارزش ۳۱ میلیون دلار در اختیار افغانستان قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: مقامات چین این هفته اعلام کردند واکسن و کمک‌هایی به ارزش حدود ۳۱ میلیون دلار در اختیار افغانستان قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، مقامات چین همچنین از ارائه کمک‌های دیگر به افغانستان خبر داده اند. این کمک‌ها شامل دست کم سه میلیون دوز واکسن کرونای چینی به همراه دارو، مواد غذایی و همچنین کمک‌هایی برای سپری کردن فصل زمستان می‌شود.

مقامات چین بار‌ها اعلام کرده اند که این کشور واکسن کووید خود را با جهان به ویژه کشور‌های با درآمد کم به اشتراک خواهد گذاشت.

این کمک‌ها به عنوان راهی برای افزایش نفوذ چین به عنوان یک رهبر جهانی قلمداد می‌شود. این در حالی است که پکن در تلاش برای اشاعه ملی گرایی چینی در داخل و خارج از این کشور است.

حساب توئیتری شبکه تلویزیونی اسکای نیوز نیز از ورود یک فروند هواپیمای بحرینی حامل کمک‌های بشردوستانه به قندهار برای کمک به مردم افغانستان خبر داد.

دبیر کل سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرد که همه کشور‌های جهان باید به گفتگو با طالبان ادامه دهند و مانع از فروپاشی اقتصادی و اجتماعی در افغانستان شوند، زیرا میلیون‌ها نفر در افغانستان در معرض خطر گرسنگی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما