شناسهٔ خبر: 50173300 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسکو خواستار مجازات عاملین حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قندهار شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قندهار، خواستار مجازات عاملین این حادثه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قندهار افغانستان، گفت: مسکو امیدوار است تا عاملین این اقدام تروریستی وحشیانه به شدت مجازات شوند.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان و حادثه دیدگان این حمله تروریستی، از مقامات طالبان درخواست کرد تا اقدامات بیشتری را بمنظور تامین و تضمین امنیت در سراسر افغانستان در نظر گیرد.

در پی وقوع حمله تروریستی و ۳ انفجار پیاپی در هنگام برگزاری نماز جمعه در مسجد فاطمیه واقع در ناحیه اول قندهار در جنوب افغانستان، شماری از از شیعیان این ولایت شهید و مجروح شدند.

گروه‌ها و کشور‌های مختلف نیز این حمله تروریستی را که داعش مسئولیت آن بر عهده گرفته است، محکوم کردند.

البته این در حالی است که طالبان پیشتر گفته بود نگرانی از جانب داعش نیست و توانایی انجام کاری را ندارد.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای حمله به مسجد فاطمیه شیعیان در قندهار افغانستان را محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود نوشت: «ما حمله به مسجد شیعیان در افغانستان را محکوم می‌کنیم. همه افغانستانی‌ها حق زندگی و عبادت در صلح و آرامش را دارند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما در تماس با متحدان خود برای تعیین انتظارات و شروط برای طالبان یا هر دولت آینده در افغانستان هستیم. ما مصمم هستیم تا اطمینان پیدا کنیم که هیچ گروه تروریستی از خاک افغانستان برای حمله به ما یا دیگران استفاده نخواهد کرد.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما