شناسهٔ خبر: 50172206 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حزب‌الله حمله تروریستی داعش به مسجد شیعیان افغانستان را محکوم کرد

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای حمله تروریستی داعش به مسجد شیعیان در افغانستان را محکوم کرد و خواستار حرکت گسترده سراسری از طرف ملت اسلامی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیروت نیوز، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد شیعیان در افغانستان را محکوم کرد و خواستار مبارزه با گروه تروریستی داعش شد.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: «بار دیگر گروه تروریستی وهابی داعش، جنایت وحشیانه‌ای را با هدف قرار دادن نمازگزاران وفادار در مسجدی در مرکز قندهار انجام داد که منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر شد.»

این جنبش در ادامه بینیه خود اعلام کرد: «ادامه جنایت‌های این گروه تروریستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم به ویژه در مساجد، می‌طلبد تا برای مقابله با این تفکر انحرافی یک حرکت گسترده سراسری از طرف ملت اسلامی انجام گیرد. این کشتار مسئولیت ویژه‌ای بر دوش مقامات مسلمان افغانستان قرار می‌دهد تا قاتلان را تحت پیگرد قرار دهند و آن‌ها را به شکل عادلانه قصاص کنند.»

حزب‌الله ضمن محکومیت شدید این کشتار توسط گروه تروریستی داعش، از مقامات افغانستانی خواست تا از حفاظت نمازگزاران اطمینان حاصل کند تا مساجد به یک هدف آسان و طعمه برای عملیات این گروهک تروریستی تبدیل نشوند.

حزب‌الله تأکید کرد نباید خانه خدا (مساجد) و نمازگزاران مظلوم را مثل اهدافی سهل‌الوصول رها کرد تا گرگ‌های انسان‌نما که به دست آمریکا به جای مانده‌اند، آن‌ها را شکار کنند.

این جنبش در انتها ضمن ابراز اندوه و تأسف از خون‌های پاک ریخته شده، از خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه طلب بخشش کرد و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل را طلب کرد و از خدا خواست تا افغانستن را در برابر هرگونه بدی و شرارت حفظ کند.

 قابل ذکر است که ظهر امروز (جمعه) انفجاری در مسجد «فاطمیه» امام‌بارگاه، در ناحیه اول شهر قندهار در جریان نماز جمعه به وقوع پیوست. پس از این حادثه گروه تروریستی داعش مسئویت این حمله را برعهده گرفت.

طبق امار اعلام شده در این حادثه دست‌کم ۳۸ شهید و ۸۰ نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

نظر شما