شناسهٔ خبر: 48387641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی:

۲۷ تیم بهداشتی در هرمزگان بر ذبح دام های قربانی نظارت دارند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: ۲۷ تیم ثابت و سیار بهداشتی این استان در راستای کنترل شیوه نامه های بهداشتی و حفظ سلامت دام قربانی هنگام ذبح نظارت و بازرسی دارند.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد جانباز روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تیم های پزشکی شامل ۱۵ دکتر دامپزشک، ۳۶ بازرس بهداشت گوشت و ۱۶ ناظر ذبح شرعی هستند که در روز عید سعید قربان در کشتارگاه ها، اداره‌های دامپزشکی و میدان های عرضه دام مجاز، آماده ارائه خدمات به مردم می باشند.
وی از شهروندان هرمزگانی خواست برای جلوگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، دام های قربانی مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز عرضه دام تحت نظارت دامپزشکی استان تهیه نمایند.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهارداشت: برای رفاه حال مردم شهر بندرعباس ناظران بهداشتی و شرعی در روز عید سعید قربان، از ساعت ۶ صبح تا ۶ بعدازظهر به صورت ویژه در محل کشتارگاه دام این شهر واقع در جاده سیرجان، آماده ارائه خدمات می باشد.
جانباز یادآورشد: در روز عید قربان کشتارگاه های صنعتی هرمز دام در خورچاه بخش قلعه قاضی، کشتارگاه دام شهرداری بندرعباس در کیلومتر ۱۰ جاده بندرعباس به سیرجان، کشتارگاه های دام شهرداری در شهرستان های میناب، بندرلنگه، حاجی آباد، جاسک، رودان و قشم به منظور ارائه خدمات به مردم استان فعال است.
وی یادآورشد: همشهریان هرمزگانی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشتار دام قربانی به 
 شماره های(۰۷۶۳۳۶۶۲۳۹۶) اداره کل دامپزشکی استان و (۰۷۶۳۳۶۱۷۱۶۴) اداره دامپزشکی بندرعباس تماس بگیرند.

توصیه‌های پزشکی به خریداران دام قربانی در هرمزگان
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان همچنین در اطلاعیه ای به خریداران دام قربانی در استان توصیه کرد که دام زنده سالم را از مراکز عرضه مجاز تحت نظارت دامپزشکی خرید کنند.
جانباز همچنین بر حفظ فاصله گذاری فیزیکی حداقل یک متر در طول مراسم قربانی و توزیع نذورات، خودداری از خرید دام های دارای علائم بیماری، کنه و همچنین دام های بدون هویت و پلاک، نگهداری گوشت دام قربانی شده به مدت ۲۴ ساعت در یخچال تاکید کرد.
وی ابرازداشت: ذبح کنندگان باید از وسایل حفاظت شخصی، ماسک، دستکش و لباس کار به هنگام ذبح دام قربانی و خرد کردن گوشت استفاده کنند.
 

نظر شما