شناسهٔ خبر: 48379274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۱ تیم دامپزشکی در عید قربان بر ذبح دامهای آذربایجان غربی نظارت دارند

ارومیه- ایرنا-مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی بر سلامت دام های قربانی در روز عید قربان در سراسر استان  توسط ۸۱ اکیپ نظارتی انجام می شود.

صاحب‌خبر -

 سید امید خلیل زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان  گوشت قربانی و تأمین  بهداشت عمومی، اداره  کل دامپزشکی آذربایجان غربی با هماهنگی های انجام شده با نهاد های اجرایی از جمله استانداری، فرمانداریها، شهرداریها، امامان جمعه و جماعات و با به کار گیری بیش از ۱۵۰ نفر نیروی فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی برقربانی های انجام شده نظارت دارد.

وی بیان کرد: ۱۹  اکیپ ثابت و  ۶۲ اکیپ سیار در سطح استان آماده پذیرش دامهای نذری و قربانی جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در روز عیدسعید قربان بطور رایگان هستند.                                                

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دامهای مشکوک در میادین و چهار راههای بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می کنند، بنابراین توصیه می شود شهروندان دامهای قربانی خود را در کشتارگاه دام شهرستان و یا در محل های تعیین شده از طرف شهرداریها و مشاوره با مامورین دامپزشکی ذبح کنند.

وی اضافه کرد: اکیپهای سیار کنترل بهداشتی شبکه های دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابیها) در روز عید قربان برخورد قانونی خواهند کرد. 

خلیل زاده بیان کرد: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دامهای قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان  با شماره تماس ۳۲۷۷۸۷۰۱ و شماره تلفن های  ۳۲۴۲۶۸۴۸  و ۳۲۴۲۶۹۴۸ شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ از ساعت هفت صبح تا ۱۳ بعد از ظهر  آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان استان است.

به گزارش ایرنا روز چهارشنبه مصادف با سی ام تیرماه روز عید سعید قربان در تقویم سالجاری است.

نظر شما